شهر رویایی ابیدوس در پرتغال

شهر رویایی ابیدوس در پرتغال

Obidos نام یک شهر پرتغالی در ساحل اقیانوس اطلس است. ابیدوس در 100 کیلومتری شمال لیسبن – پایتخت پرتغال – واقع شده است. نام Obidos در لاتین از کلمه قلعه گرفته شده است.این شهر توسط رومانها اشغال شد و در قرن 12 ام مجددا به پرتغالی ها پس داده شد. تقریبا 100 سال بعد یعنی در سال 1282 میلادی, پادشاه وقت King Dinis این شهر را در روز عروسیشان به همسرش هدیه داد. که این اقدام شروع یک رسم بسیار جالب و رمانتیک بود. تا قرن 19 ام میلادی این شهر به عنوان هدیه ازدواج توسط پادشاهان به همسرشان بود. در واقع این سنت از همان سال 1282 باقی مانده بود.

Obidos شهری که هدیه ازدواج همسر پادشاه شد!

 

امروزه این شهر به نام شهر ازدواج معروف است و خیلی از زوجها برای ماه عسل خود این شهر رمانتیک را انتخاب میکنند.خیابانهای سنگی – دیوارهای سفید و بالکنهای تزئین شده این شهر را مکان بسیار زیبا و دلنشینی برای قدم زدن کرده اند.همچنین وجود یک قلعه باستانی بسیار عظیم نیز به جذابیت این شهر افزوده است.

شهر رویایی اوبیدوس در کشور پرتغال
تصاویر شهر زیبای obidos - یکی از زیباترین شهرهای جهان
تصاویر شهر زیبای obidos - یکی از زیباترین شهرهای جهان
تصاویر شهر زیبای obidos - یکی از زیباترین شهرهای جهان
تصاویر شهر زیبای obidos - یکی از زیباترین شهرهای جهان

این قلعه در بالای شهر قرار گرفته و از آن نمای بسیار زیبایی از شهر را میتوان مشاهده نمود. این قلعه زمانی که شهر مجددا به سلطه پادشاهان پرتغالی درآمد ( یعنی در سال 1148) بازسازی شد.

شهر رویایی و بسیار زیبای ابیدوس
قلعه باستانی در شهر زیبای obidos
کوچه های سنگفرش شده شهر ابیدوس

 

ساختمانی قدیمی و با شکوه در ابیدوس - پرتغال
شهر زیبای ابیدوس
دیوارهای سفید خانه ها در شهر عروس پرتغال

اگر قصد بازدید از این شهر زیبا را داشتید سعی کنید در یکی از بازه های زمانی زیر اینکار را انجام دهید زیرا در این زمانها تمامی افراد ساکن در شهر و توریستها به زمان قرون وسطا برمیگردند! همگی لباسهای قرون وسطایی بر تن کرده و سنتهای آن زمان را اجرا میکنند. آهنگها و جشنهای آن دوران نیز به شما کمک میکند در زمان سفر کنید. گفتنی است در زمان ورود به شهر شما میتوانید پول خود را به پول قرون وسطایی تبدیل کنید تا اگر خواستید چیزی بخرید مشکلی نداشته باشید زیرا در این بازه های زمانی تنها پول قابل قبول در شهر سکه های قرون وسطایی است!

7 تا 11 جولای

14 تا 18 جولای

21 تا 25 جولای

 

یک دیدگاه در “شهر رویایی ابیدوس در پرتغال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *