بر سر معادن متروکه چه می آید؟

ورودی یک معدن متروکه
ورودی یک معدن متروکه

بدترین اتفاقی که در زمان یک سفر پیاده روی برای شما ممکن است بیفتد چیست؟ این که پایتان پیچ بخورد و زمین بخورید؟ اینکه حیوانات وحشی به شما حمله ور شوند؟ و یا اینکه به داخل یک معدن عمودی سقوط کنید؟! شاید تصورش برایتان سخت باشد اما هر ساله حدود 30 نفر در کشور آمریکا از تصادفات بوجود آمده بواسطه معادن متروکه جان خود را از دست میدهند!

در سرتاسر جهان معادن متروکه بسیار زیادی وجود دارند. پس از استخراج کامل این معادن, به حال خود رها شده اند. گفته میشود بین 100,000 تا 500,000 معدن متروکه تنها در نیمه غربی آمریکا وجود دارد. چیزی که شناسایی این معادن متروکه را سخت میکند عدم وجود یک نقشه از معادن متروکه و حتی نبودن یک تابلو خطر در کنار آنهاست. همین موضوع باعث ایجاد حوادث مختلفی از جمله سقوط مردم به داخل این معادن میشود.

ورودی یک معدن عمودی
ورودی یک معدن عمودی

حتی اگر شما اهل پیاده روی در مناطق بکر نباشید باز هم امکان این وجود دارد که معادن متروکه برای شما خطر ایجاد کنند. مواد استخراجی از معادن معمولا در گوشه ای جمع میشوند و البته پس از اتمام عملیات آن معدن, این مواد استخراج شده در همان محل باقی میمانند که البته میتوانند سمی باشند. و با یک بارش باران مواد سمی خطرناکی همچون سرب – جیوه و یا آرسنیک توسط باران وارد منابع آبی و محیطهای اطراف میشود که خطر مسمومیت افراد را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *