برج دینامیکی دبی ( Dubai Dynamic Tower ) – آسمانخراش چرخان

کد آسمانخراش در سایت: 037

برج دینامیکی ( Dynamic Tower ) که همچنین با نامهای ساختمان معماری دینامیکی ( Dynamic Architecture Building ) و برج داوینچی ( Da Vinci Tower ) نیز معروف است یک طرح آسمانخراش 420  متری – 80 طبقه ای برای شهر دبی است. معمار این برج چرخان دیوید فیشر است.

این آسمانخراش به دلایل زیر یک ابتکار بسیار بدیع مهندسی است:

1-      هر طبقه میتواند بصورت مستقل بچرخد. این موضوع باعث میشود شکل ظاهری آسمانخراش در هر لحظه متفاوت باشد. سرعت ماکزیمم چرخش هر طبقه 6 متر در دقیقه – یا یک دور کامل در 90 دقیقه است.

2-      این سازه اولین آسمانخراش ساخته شده از مصالح و قطعات پیش ساخته خواهد بود. بیش از 90% این برج در کارخانه ساخته میشود و به محل پروژه انتقال میابد. این موضوع باعث میشود کل ساختمان تنها در 22 ماه ساخته شود. تنها قسمت مرکزی ساختمان در محل ساخته میشود. در ضمن باعث کم شدن هزینه ساخت و همچنین تعداد کارگر میشود. (90 کارگر برای ساخت لازم خواهد بود و 600 کارگر در ساختمان. در حالیکه برای ساخت آن در محل به حدود 2000 کارگر نیاز میباشد.)

3-      انرژی کل ساختمان از توربینهای بادی و پنلهای خورشیدی تامین میشود. در واقع با طرحهای در نظر گرفته شده برای تامین انرژی این آسمانخراش به میزانی برق تولید میشود که میتوان 5 برج دیگر در همین اندازه را نیز برق دهد. توربینها بین هر طبقه قرار میگیرند. پنلها نیز بر روی بام و همچنین در بالای هر طبقه قرار میگیرند.

این آسمانخراش چرخان هنوز در مرحله ساخت است و تکمیل نشده است.

نوع کاربری: هتل – مسکونی – اداری

هزینه: 330 میلیون دلار آمریکا

ساختمان چرخان - برج دینامیکی دبی
آسمانخراش چرخنده دبی - Dubai Dynamic Tower
برج دینامیکی دبی ( Dubai Dynamic Tower ) - آسمانخراش چرخان
جزئیات ساختمان چرخنده دبی - آسمانخراشهای نسل جدید
جزئیات ساختمان چرخنده دبی - آسمانخراشهای نسل جدید

یک دیدگاه در “برج دینامیکی دبی ( Dubai Dynamic Tower ) – آسمانخراش چرخان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *