8 مورد از عجیبترین ساختمانهای جهان

1-      آپارتمانی که از 25000 توپ پینگ پنگ ساخته شده است:

اندازه این ساختمان تنها 90 فوت مربع  است. این آپارتمان “نقلی” در بروکلین آمریکا است. طراح آن دانیل ارشام است.

ساختمان ساخته شده از توپ پینگ پنگ

2-      کوچکترین آپارتمان نیویورک:

یک آپارتمان کوچک 175 فوتی. این آپارتمان به قدری کوچک است که صاحب آن میگوید بیشتر لباسهایش را در خشکشویی محل نگهداری میکند! یک دستگاه کاپوچینو تنها وسیله آشپزخانه وی است. صاحب آپارتمان آنرا 150 هزار دلار خریداری کرده است.

کوچکترین آپارتمان مسکونی نیویورک

3-      آپارتمان چرخ همستر:

این مورد را میتوان یکی از عجیبترین طرحها برای خانه دانست. ایده آن از چرخهای موجود در قفس های همستر آمده است. کارکرد این خانه به نحوی است که با چرخش آن که به کمک پا صورت میگیرد میتوانید آشپزخانه را از سقف به زمین بیاورید و از آن استفاده کنید! زمانی که نیاز به اتاق خواب داشتید مجددا باید ساختمان را 180 درجه بچرخانید تا بتوانید از اتاق خوابتان استفاده کنید.

خانه ای از نوع چرخ همستر!

4-      خانه Jean Paul Gaultier  :

این آپارتمان متعلق به طراح لباس فرانسوی Jean Paul Gaultier  است. این خانه در روبروی برج ایفل واقع شده است. در تصویر اولی که مشاهده میکنید خطوطی بر روی زمین و دیوار ( و همچنین لباس خود Gaultier) است این خطوط یکی از امضاهای این طراح لباس است. تصویر دوم باغچه خانه وی است و تصویر سوم اتاق عروسک است.

خانه شخصی بسیار جالب Jean Paul Gaultier

5-      آپارتمان ساخته شده از ورق های مقوایی:

نام این آپارتمان که توسط Don Lucho طراحی شده است Casa de Karton است. همه قسمتهای این آپارتمان حتی لوازم آن از ورق های مقوایی ساخته شده است.

خانه کاغذی ( خانه ی مقوایی )

6-      آپارتمانی که با رنگپاشی روی بتن تزئین شده است:

این آپارتمان در طبقه 13ام یک ساختمان در اوکراین است. صاحب این آپارتمان میگوید به دلیل ظاهر عجیب خانه اش همسایه مرتبا از وی خواسته اند آنرا تغییر دهد اما وی با مقاومت توانسته خانه اش را آنطور که میخواهد تزئین کند.

خانه ای با تزئینات جالب بتن رنگپاشی شده

7-      آپارتمانی که توسط پله های خارجی متصل شده است:

قسمتهای مختلف این آپارتمان بر خلاف معماری منطقه توسط پله های خارجی به یکدیگر متصل شده اند. در واقع این اپارتمان دارای 5 قسمت مختلف است که برای دسترسی به هر قسمت خانه باید با پله هایی که از بیرون گذر میکند به آن دسترسی پیدا کنید. این ساختمان در توکیو ژاپن است.

آپارتمانی که اتاقهایش با پله های خارجی به یکدیگر متصل شده است

8-      سینمایی که به خانه تبدیل شد:

در تصاویر زیر خانه ای را میبینید که در گذشته سینما بوده است. (سینمای Plaza Astoria  که در سال 1931 افتتاح شد)

شاید یکی از دلایل این تغییر بهره برداری بحران اقتصادی بود که این سینما را به تعطیلی کشاند. البته در حال حاضر این خانه در جنوب شهر استکهلم به قیمت تقریبی 3 میلیون دلار آمریکا به فروش میرسد. مساحت کل ساختمان 423 متر مربع است. ارتفاع سقف این آپارتمان 7.8 متر است!

خانه ی سینمایی! (سینمایی که به خانه تبدیل شد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *