نحوه انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه و اتاق نشیمن

 

1-      برای رنگ اصلی خانه خود دو رنگی که با یکدیگر همخوانی دارند را انتخاب کنید, مثلا آبی و زرد یا سفید و سیاه یا کرم و گلبهی و …

دکوراسیون خانه با رنگهای سیاه و سفید

2-      سعی کنید بیشتر از رنگهای خنثی استفاده کنید. سفید – بژ و کرم در همه خانه ها میتوانند استفاده شوند. یعنی اگر تمایل دارید مدت زیادی خانه خود را با این رنگ آمیزی و وسایل نگه دارید توصیه میشود بجای استفاده از رنگهایی که ممکن است بعد از مدتی دل شما را بزنند از رنگهای خنثی استفاده کنید.

رنگهای ملایم در تزئین خانه

3-      هر رنگی خاصیت خاص خود ش را دارد مثلا رنگ قرمز باعث جلب توجه بیشتر میشود و همچنین برای محیطهای تفریحی توصیه میشود در حالیکه رنگ سبز باعث آرامش شده و …

رنگ قرمز در تزئین اتاق و دکوراسیون داخلی

4-      رنگ سفید را با دقت استفاده کنید! رنگ سفید مدلهای مختلفی دارد که برخی تیره تر و برخی روشنتر هستند. توصیه میشود رنگ سفید روشن را فقط برای زمانی که میخواهید تضاد ایجاد کنید استفاده کنید مثلا با سیاه. اما رنگ سفید تیره تر (سفید شیری) را میتوانید با همه رنگها استفاده کنید.

تضاد رنگی در معماری داخلی

5-      میتوانید از ترکیب رنگهایی که متعارف نیستند استفاده کنید. مثلا رنگهای سبز و نارنجی کمتر با یکدیگر استفاده میشوند اما با هم همخوانی جالبی دارند. مثلا یک دیوار سبز را تصور کنید که با قابهایی با حاشیه نارنجی تزئین شده است.

ترکیب رنگها برای دکوراسیون داخلی

6-      هیچوقت یک اتاق را از یک رنگ اشباع نکنید. سعی کنید از ترکیب چند رنگ مختلف استفاده کنید تا اتاق زنده تر و جذابتر شود.

رنگهای مختلف در کنار یکدیگر

7-      رنگ پرده ها – رنگ دیوارها – رنگ مبلمان – رنگ فرشها و کفپوشها همگی میتواند متفاوت باشد اما باید ترکیب رنگی آنها رعایت شود.

نمونه ای از معماری داخلی برای اتاق نشیمن

8-      هیچوقت اول خرید نکنید و سپس به فکر هماهنگ کردن رنگها باشید! سعی کنید طبق آن رنگهایی که میخواهید خرید کنید تا خانه تان رنگین کمان نشود!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *