باغ وحش جدید مسکو – شبیه سازی قاره های جهان

طرح پیشنهادی باغ وحش جدید سنت پترزبورگ روسیه

تصور کنید بتوانید اکولوژی همه قاره های دنیا را در یک باغ وحش تجربه کنید. این یک طرح پیشنهادی برای ساخت یک باغ وحش با طرح Pangea – یک قاره عظیمی که 250 میلیون سال پیش بر روی زمین وجود داشته و با گذشت زمان تکه تکه شده و قاره های امروزی را تشکیل داده است. این طرح پیشنهادی برای سنت پترزبورگ روسیه ارائه شده است.

طرح معماری پیشنهادی باغ وحش روسیه

 

علارغم رشد خارج از محدوده باغ وحش فعلی سنت پترزبورگ – باغ وحش Leningrad – هنوز مشکل کمبود فضا برای این باغ وحش وجود دارد. به همین دلیل مسئولین تصمیم به جابجایی این باغ وحش به جایی دیگر گرفته اند که با اینکار علاوه بر اینکه مشکل فضای باغ وحش حل میشود, از محل فعلی باغ وحش میتوان برای جبران کمبود فضای شهری استفاده نمود.

 

پروپوزال باغ وحش

 

 

این باغ وحش به شکل مجمعالجزایر ساخته شده در خشکی طراحی شده است که دارای منابع آبی زیادی است. در این باغ وحش جدید هر قاره بر روی یک جزیره شبیه سازی میشود و این قاره ها توسط پیاده رو هایی به یکدیگر متصل میشوند. برای اتصال دو قاره آمریکای شمالی و اروپا-آسیا از فضای شبیه سازی شده قطبی استفاده شده است.

در هر قاره پوشش گیاهی و حیوانات خاص آن قاره قرار خواهند گرفت. طراحان در پی بوجود آوردن یک هماهنگی بینظیر بین جنبه هنری و طبیعی باغ وحش بوده اند. طوری که علاوه بر فراهم کردن محیط زندگی مناسب برای حیوانات, یک تجربه تکرار نشدنی برای بازدیدکنندگان بوجود آورند.

 

طرح پیشنهادی برای باغ وحش قاره ای

 

هر چند جزئیات زیادی از این طرح در اینترنت انتشار یافته شده است اما هنوز درباره نحوه فراهم کردن شرایط آب و هوایی هر قاره برای این باغ وحش توضیحی داده نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *