فاجعه های احتمالی در آینده

فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده

هر چند ماه یکبار میشنویم یک جای دنیا سازه ای بس شگفت انگیز در حال ساخت است این ساختمانها و در کل سازه ها آنقدر پیشرفته و نوین هستند که شاید حتی از تخیلات آدمی نیز فراتر باشند.حال با این همه سازه عجیب و نامتعارف به نظر شما آینده ما چگونه خواهد بود؟ جهان آینده به چه صورت در خواهد آمد؟یک موضوعی که در این میان بسیار مهم است حوادثی است که ممکن است در پی ریزش و یا تخریب چنین سازه هایی برای بشر بوجود آید. مطمئنا اگر برای پیشگیری از چنین حوادثی اقدامات لازم صورت نگرفته باشد آینده ما با چنین سازه هایی نه تنها هیجان انگیز و جالب نخواهد بود بلکه ممکن است به قیمت جان انسانهای زیادی تمام شود.در گذشته اگر یک ساختمان ریزش میکرد حداکثر چند ده نفر جان خود را از دست میدادند. امروزه با ریزش یک برج حداکثر چند صد نفر جان خود را از دست خواهند داد ولی در آینده اگر یک ابر سازه ای ریزش کند شاید برای تعداد بسیار بیشتری خطر جانی داشته باشد. به همین دلیل با پیشرفت طرحهای عمرانی و معماری باید راهکارهای امنیتی جدی تری را نیز ارائه کنیم.در زیر برخی سازه های نسل جدید و آینده را که بسیار خبرساز بوده اند و شاید از نظر خیلی از افراد معجزه های عمرانی – معماری هستند را آورده ایم. همچنین آینده آنها را در صورت بوجود آمدن فاجعه های احتمالی بررسی کرده ایم. شاید بتوان با اینکار تجسم خوبی از خطرات احتمالی بدست آورد.

 

 

هیدروپلیس - هتلی در زیر آبهای خلیج فارس

1- هیدروپلیس:

هیدروپلیس یک هتل بسیار عظیم در زیر آب در دبی است که در حال حاضر در مرحله ساخت میباشد. این هتل 66 فوت در زیر آبهای خلیج همیشگی فارس قرار دارد و مساحتی تقریبا برابر با پارک Hyde لندن را اشغال کرده است.قیمت اقامت یک شب در این هتل حدودا 5500 دلار خواهد بود. به همین دلیل تنها مشتریان خاص خودش را خواهد داشت.

hydropolis - هتلی در زیر آب

چرا آن عالی است؟

تصور یک شهر زیردریایی در کنار بزرگترین شهر کویری جهان شاید کمی خنده دار به نظر آید. درست مثل همسایگی آب و آتش! در ضمن شما میتوانید از ماهی های زیبای خلیج فارس دیدن کنید که البته هزینه بازدید از این آکواریوم بزرگ دقیقه ای 3.80 دلار است!

hydropolis در دبی

چرا وحشت آور است؟

خب بگذارید کمی راجع به آن فکر کنیم: اولین هتل زیرآبی که شاید در نوع خودش یک هتل آزمایشی برای هتلهای زیرآبی آینده باشد و در آن مردم ثروتمندی که هر کدام ممکن است دشمنان خاص خود را داشته باشند اقامت دارند و البته چنین هتلی در یکی از خبرسازترین نقاط سیاسی جهان یعنی خاور میانه و علی الخصوص در خلیج همیشگی فارس قرار دارد. از همین جمله بالا میتوان به خطرات زیادی که در کمین این هتل است پی برد!شاید بشود این هیدروپلیس را به تایتانیک شباهت داد اما تایتانیک یک سیستم دفاع موشکی داخلی نداشت که امکان سوءعمل آن به یک روش وحشتناک وجود داشته باشد!

 

 

برج دینامیکی چرخان

2- برج دینامیکی (چرخان)

یک پروژه جالب دیگر در دبی. این برج نیز یک آسمانخراش آزمایشی با 80 طبقه است که این طبقات به کمک توربین های بادی حول محور ساختمان میچرخند. با تنها 3 میلیون دلار شما نیز میتوانید در جایی زندگی کنید که شاید گرانترین چرخ فلک دنیا باشد!!!

چرا عالی است؟

هر کدام از طبقات این آسمانخراش, پیش ساخته بوده و به محور مرکزی متصل شده اند. به همین دلیل قیمت تمام شده پروژه و همچنین زمان پروژه کاهش فراوانی یافته است. توربینها و پانلهای خورشیدی نیز هزینه انرژی را برای ساکنین کاهش داده است.

 

طراح برج دینامیکی

چرا وحشتناک است؟

شاید الان بیشتر شما فکر کنید بدانید چرا زندگی در چنین آسمانخراشی خطرناک است. همه طبقات تکان میخورند. پرندگان بین طبقات له خواهند شد و شاید طبقه آخر جدا شود و …!اما مطمئن باشید هیچکس یک پروژه 330 میلیون دلاری را بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی اجرا نخواهد کرد. چیزی که باعث وحشت من شده ( و باید باعث وحشت شما نیز شود!) به معمار این آسمانخراش برمیگردد! همانطور که میدانید معمار این طرح دیوید فیشر است. حال در زیر به برخی حقایق درباره وی میپردازیم و خودتان قضاوت کنید آیا او آدم قابل اطمینانی برای ساخت چنین طرحی است یا خیر!

1- او تا قبل از این هیچ آسمانخراشی را طراحی نکرده بود.

2- او برای سالهای زیادی است که حتی یک ساختمان معمولی را نیز طراحی نکرده است.

3- پروژه آخر او “سرویس بهداشتی باهوش لئوناردو داوینچی” بوده که در واقع تنها یک دستشویی تجملی بوده است!

4- او ادعا میکند که یک دکترای افتخاری از موسسه Prodeo دانشگاه کلمبیا دارد. موسسه ای که تنها در رزومه ی او وجود دارد!

البته ما قصد تخریب شخصیت نداریم و اگر این آسمانخراش چرخان آزمایش خود را پس بدهد مطمئنا یکی از شاهکارهای قرن خواهد بود اما این 4 نکته ای که بیان شد حقیقت دارند و ما تنها بازگو کننده این حقایق بودیم.

 

 

 

sky city 1000 - شهر آسمان 1000

3- شهر آسمانی 1000 – Sky City 1000
در سال 1989 شرکت Takenaka طرح شهر آسمانی 1000 را به عنوان راه حلی برای جا دادن جمعیت شهر پرتراکم توکیو ارائه کرد. این آسمانخراش 3281 فوتی میتواند 36000 مقیم دائم و حدود 100 هزار کارکنان موقت را در خود جای دهد.

 

چرا عالی است؟

همانطور که در جریان هستید ژاپن مشکل عظیمی با فضا (جا) دارد. و این باعث شده قیمت زمین در ژاپن به طور باورنکردنی افزایش یابد. اما با وجود اینکه زندگی در چنین آسمانخراشی با ارتفاع بیش از 3 برابر ارتفاع برج ایفیل پاریس گران خواهد بود اما باز هم در مقایسه با قیمت زمین  به صرفه خواهد بود.

شهر عمودی - اسکای سیتی 1000

چرا وحشتناک است؟

آیا شما تا به حال در یک آسمانخراش کار یا زندگی کرده اید؟ آیا زنگ آزمایشی آتشسوزی یا زلزله داشته اید؟ حال تصور کنید 130 هزار نفر در زمان وقوع چنین فاجعه هایی بخواهند از ساختمان خارج شوند! به نظر شما چطور میتوان در زمان کوتاهی چنین ابر سازه ای را تخلیه کرد؟! حتی نمیتوانید از آسانسورهای استفاده کنید در چنین شرایطی! چگونه میخواهید از یک برج یک کیلومتری با استفاده از پله به پایین بیایید؟ شاید تنها راه حل این مشکل این است که همه ساکنین یک جتپک داشته باشند!

 

 

 

مگا پیرامید سیتی - Mega Pyramid city

4- ابر شهر هرمی شیمیزو

شاید الان زمان خوبی باشد از طراحان شهر آسمانی 1000 یک عذرخواهی مختصری بکنیم چون در مقابل ابر هرم شیمیزو که بیش از 750,000 نفر را در خود جای میدهد شهر آسمانی 1000 با 130 هزار نفر زیاد دور از عقل به نظر نمیرسد!این طرح را به عنوان راه حل پیشنهادی برای جبران کمبود فضای توکیو ارائه کردند که طبق آن این ابر شهر هرمی بر روی خلیج توکیو ساخته خواهد شد.

 

چرا عالی است؟

هرم مگا سیتی شیمیزو با 1.25 مایل ارتفاع 12 برابر بزرگترین هرم باستانی مصر خواهد بود.
چرا وحشتناک است؟

دلیلی که برای شهر آسمانی 1000 آوردیم را به خاطر دارید؟! حال فرض کنید بخواهیم 750 هزار نفر را در زمان وقوع فاجعه از این ابر سازه تخلیه کنیم.

 

 

 

هتل فضایی

5- سوئیت کهکشانی

ایستگاه فضایی بین المللی از سال 2001 میلادی تا کنون میزبان 6 توریست فضا بوده است. برای پاسخگویی به نیاز اقامت توریستان فضایی قرار است یک هتل 3 اتاق خوابه ساخته شود.

طرح اولین و تنها هتل در فضا

چرا عالی است؟

هتلی در فضا, واقعا نیاز به تعریف دارد؟!!

 

چرا وحشتناک است؟

شما در داخل یک اتاق معلق در فضای بدون اکسیژن و بسیار سرد قرار دارید که شاید برای اینکه کسی به شما کمک کند روزها و یا هفته ها زمان نیاز باشد تا فقط بتوانند به شما برسند.گفتنی است یک سفر 3 روزه به این هتل بیش از 4 میلیون دلار برای شما خرج برمیدارد. و البته در این مبلغ هزینه سوغاتی در نظر گرفته نشده است!!!

کره زمین را از پنجره هتل خود ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *