برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

کد آسمانخراش در سایت: 002
Petronas Twin Towers – برجهای دوقلوی پتروناس دو آسمانخراش دوقلو در مرکز مالزی, کوالالامپور هستند.
این دو آسمانخراش دوقلو بلندترین ساختمان بین سالهای 1998 تا 2004 میلادی بودند که بعد از ساخته شدن  Taipei 101 در سال 2004 این ویژگی از آنها گرفته شد. اما همچنان این دو برج بلندترین ساختمان دوقلوی جهان هستند.
این آسمانخراشهای دوقلو هرکدام 88 طبقه و به ارتفاع  452 متر هستند.
به دلیل نوع خاک و سنگ بستر محل این آسمانخراشها بر روی عمیقترین فونداسیون جهان به عمق 120 متر ساخته شدند. ساختن پی این بنا حدود 12 ماه به طول انجامید.
پل ارتباط دهنده بین دو برج بین دو طبقه 41 ام و 42 ام برجها واقع شده است. این پل بجای اینکه به سازه اصلی متصل شود طوری ساخته شده است که بتواند به راحتی به داخل و بیرون آن حرکت کند تا از شکست آن در برابر بادهای قوی جلوگیری شود. طول این پل هوایی 58 متر است و در ارتفاع 170 متری زمین واقع شده است همچنین وزن این پل هوایی به تنهایی 750 تن است. در ضمن این پل هوایی این امکان را میدهد که در صورت وقوع آتش سوزی و حوادث مشابه در یکی از برجها, افراد داخل آن بتوانند از طریق این پل هوایی به برج دیگر بروند و ساختمان را تخلیه کنند.
در همان طبقه ای که پل هوایی واقع شده است بازدیدکنندگانی که تمایل دارند به طبقات بالاتر مراجعه کنند باید آسانسور خود را تعویض کنند.
بازدید از این آسمانخراشها برای عموم آزاد است اما روزانه 1700 نفر امکان بازدید از آنرا دارند. همچنین قابل ذکر است که بلیطهای بازدید از این آسمانخراشها رایگان است.
برجهای دوقلوی پتروناس - Petronas Twin Towers
برجهای دوقلوی پتروناس - Petronas Twin Towers
بلندترین آسمانخراش دوقلوی جهان
نمای از پایین پل میان دو آسمانخراش
ورودی برجهای دوقلوی پتروناس - Petronas Twin Towers

3 دیدگاه در “برجهای دوقلوی پتروناس مالزی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *