احترام به درختان – تصویر دو نمونه منتخب معماری در تهران

از هر درخت بگونه ای حفاظت کنید که گویا آخرین است.

همیشه ساخت و ساز بهانه ای برای کندن و قطع کردن درختان بوده است. طوری که تقریبا در تمامی پروژه های ساختمانی, راهسازی و زیرساختی این موضوع دیده میشود. البته در اکثر مواقع شاید اینکار اجتناب ناپذیر باشد اما مطمئنا در برخی موارد به سادگی میتوان جان یک درخت را نجات داد! تنها کافی است فرهنگ احترام به طبیعت به درستی در بین ما جا بیفتد. به عنوان مهندسین فعال در این زمینه, مطمئنا مسئولیت ما بیش از دیگران در این مورد است.

همانطور که در تصویر بالا نوشته شده است: “از هر درخت بگونه ای حفاظت کنید که گویا آخرین است.” (توجه: تصویر ساختگی است اما برای بیان بحران موجود بسیار مناسب است!)

با این شعار میتوان به محیطی سرسبزتر, سلامت تر و زیباتر رسید.

خوشبختانه مشاهده میشود به تازگی برخی معمارهای شهر تهران این فرهنگ صحیح را دنبال میکنند. در زیر دو تصویر آورده شده است که در آنها نه تنها از کنده شدن یک درخت جلوگیری شده بلکه باعث زیبایی بیشتر نیز شده است. قدمی کوچک اما مهم در فرهنگسازی ارزشی!

احترام به درختان - تهران

 

محافظت از درختان - فرهنگ محافظت از محیط زیست

متاسفانه مکان دقیق این تصاویر را بنده نتوانستم پیدا کنم هر چند برای تصویر آخر در برخی سایتها زده شده نیاوران اما صحت این موضوع را نمیتوان تایید کرد. اگر شما بازدیدکننده گرامی آدرس آنها را میدانستید لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا اینجا ثبت شود.

یک دیدگاه در “احترام به درختان – تصویر دو نمونه منتخب معماری در تهران”

  1. با سلام
    نمونه های متعدد و متنوعی از این سبک در کوچه های فرشته و اطراف موزه پروفسور حسابی یافت میشود!
    البته هم زیبا و هم بسیار رضایت بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *