بازدید سیویلتکتی از شهر دوسلدورف آلمان

شهر دوسلدورف آلمان

دوسلدورف (Düsseldorf) شهری با 11 میلیون نفر جمعیت در غرب آلمان و در حاشیه رود راین است. این شهر به دلیل زیاد بودن شرکتهای بین المللی در آن به مرکز تجارت و یکی از نمادهای بین المللی آلمان تبدیل شده است. به جز معروفیت این شهر به دلیل نمایشگاهها و فروشگاه های مختلف مد لباس, موزه های هنرهای مدرن و بازارهای کریستمسی معروف آن, یکی دیگر از نمادهای شهرت این شهر ساختمانهای ساخته شده در قسمت بندری دسلدرف است.

از شهر لاهه هلند, حدودا 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت طول میکشد تا با قطارهای سریع السیر به دوسلدورف سفر کرد. که البته سریعترین مسیر عبور از شهر Utrecht هلند میباشد اما با توجه به تعداد زیاد قطارهای مختلف بین هلند و آلمان, امکان انتخاب مسیرهای بسیار زیادی وجود دارد.

بندر دوسلدورف آلمان - Dusseldorf Germany

معروفترین ساختمانها و سازه های موجود در دسلدرف عبارتند از:

1-        برج مخابراتی/تلویزیونی Rheinturm که در سال 1982 ساخته شده است و ارتفاعی برابر با 240.5 متر دارد که آنرا بلندترین سازه دوسلدرف میسازد. این برج بین سالهای 1979 تا 1981 ساخته شد. Rheinturm از بیش از 7,500 متر مکعب بتن ساخته شده است و وزنی معادل 22,500 تن دارد. بازدید از عرشه مشاهده این برج برای تمامی افراد آزاد بوده و تنها 4 یورو هزینه دارد. در بالای این برج بزرگترین ساعت دیجیتالی دنیا قرار داده شده است که در واقع یک مجسمه نوری بوده و بر روی بدنه برج قرار دارد. این مجسمه نوری Lichtzeitpegel نام دارد.

برج مخابراتی Rheinturm دوسلدورف

نمای شهر دوسلدورف از بالای برج Rheinturm

برج Rheinturm در شهر Düsseldorf آلمان

2-       سه ساختمان طراحی شده توسط فرانک گهری (معمار مشهور آمریکایی-کانادایی) که معروف به ساختمانهای گهری هستند. نام اصلی این ساختمانها Neuer Zollhof میباشد و ساخت آنها در سال 1998 به اتمام رسید. هر سه این ساختمانها دارای نمایی منحنی شکل هستند و بزرگترین آنها 14 طبقه و ارتفاعی کمتر از 50 متر دارد. جنس نمای این ساختمانها هر کدام مختلف است: نمای پلاستری سفید, آجرهای قرمز رنگ و استیل ضد زنگ. قبل از اینکه این ساختمانها طراحی و اجرا شوند, مسابقه ی دیگری برای طراحی ساختمان در این محل در نظر گرفته شده بود که برنده آن زاها حدید, معمار معروف عراقی-انگلیسی بود, اما در نهایت پروژه اجرا نشد. همانگونه که در تصاویر مشاهده مینمایید در زمان بازدید از دوسلدورف, ساختمان سفید رنگ دارای داربستهایی بود که به منظور بازسازی جزئی در نمای آن بر رویش نصب شده بود. به همین دلیل چند تصویر دیگر نیز از قبل از شروع بازسازی برایتان از اینترنت فراهم کرده ایم تا شکل واقعی آنرا بهتر ملاحظه نمایید.

ساختمانهای  Neuer Zollhof فرانک گهری دوسلدورف

ساختمانهای  Neuer Zollhof فرانک گهری دوسلدورف

ساختمانهای  Neuer Zollhof فرانک گهری دوسلدورف

ساختمان فرانک گهری در دوسلدورف آلمان

ساختمان فرانک گهری در دوسلدورف آلمان

3-       ساختمان Colorium با تنها 18 طبقه به یکی از معروفترین ساختمانهای دوسلدورف تبدیل شده است. دلیل آنرا میتوان نمای ساده و در عین حال بسیار جالب آن دانست. با ترکیبی از رنگهای زرد, قرمز, سبز, آبی و طوسی این ساختمان در همان نگاه اول توجه بسیاری از رهگذران را به خود جلب میکند. در پشت این نمای جالب یک ساختمان ساده بتنی با ستونهای مدور قرار دارد. اما چیزی که روشن است این است که ظاهر جالب یک ساختمان برای معروفیت زیاد آن در بین سایتهای طراحی کافی است!

ساختمان Colorium دوسلدورف

4-       ساختمانی که با مجسمه های رنگارنگی با نام Flossis تزئین شده است. Flossis نام مجسمه های رنگی است که توسط Rosalie طراحی شده اند. این مجسمه ها بر روی چندین ساختمان در دوسلدورف مشاهده میشوند اما ساختمانی که عکسش در زیر آورده شده است را میتوان معروف ترین آنها دانست.  هر چند به جز اینکه این مجسمه های رنگی جلوه جالبی به ساختمان داده اند, مشخصه ی دیگری راجع به ساختمان چشمگیر نیست!

ساختمان تزئین شده با مجسمه ی آدمکهای رنگی Flossis در بندر دوسلدورف

جاذبه های توریستی شهر دوسلدورف به جز ساختمانهای مطرح شده, خیابان Konigsallee بوده که در واقع یکی از مراکز خرید از انواع برندهای معروف جهانی با فروشگاه های لوکس است. قسمت قدیمی شهر (Altstadt) که در واقع مرکز تاریخی شهر بوده و امروزه با داشتن کافه ها و رستورانهای بسیار زیاد به مرکز تفریحاتی نیز تبدیل شده است. و البته در ماه های نوامبر و دسامبر, بازارچه های کریستمس دوسلدورف گردشگران زیادی را به خود جذب میکنند و حال و هوای کریستمس را به شهر می آورند!

بازار کریستمس دوسلدورف آلمان

یکی از مزیتهای بازدید از دوسلدورف, عدم نیاز به اتومبیل در این شهر است! نه تنها حمل و نقل عمومی (اتوبوسها, مترو و ترم ها) بسیار منظم و کم هزینه هستند, به دلیل کوچکی شهر شما میتوانید کل شهر را پیاده بازدید کنید! و البته برای استفاده از حمل و نقل عمومی, با تهیه یک بلیط میتوانید از همه اتوبوسها, متروها و ترمها استفاده نمایید. تنها باید به تقسیم بندی منطقه ها و زمان استفاده از بلیط خود دقت کنید که باعث میشوند بلیطهایی با قیمتهای متفاوت وجود داشته باشند.

خانه های موجود در قسمت قدیمی شهر (Altstadt)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *