خطوط باستانی نازکا در پرو

خطوط باستانی نازکا - nazca-lines

خطوط نازکا یک سری از طرحهای باستانی در صحرای نازکا در جنوب کشور پرو هستند. محققین بر این باورند که این خطوط توسط تمدن نازکا بین سالهای 400 تا 650 میلادی ساخته شده اند. این طرحهای عظیم که بر روی زمین کشیده شده اند انواع مختلفی دارند, برخی خطوط ساده هستند و برخی طرح حیوانات مختلف از جمله انکبوت – میمون – ماهی – پرنده – کوسه – نهنگ و مارمولک هستند. محققین در هدف از ایجاد این طرحها هنوز شک دارند اما اکثرا بر این باورند که این نمادها به دلایل دینی طراحی شدند. یک تئوری میگوید این طرحها به منظور دیده شدن توسط خدایان نازکایی ها در آسمان طراحی شده اند.

خطوط باستانی نازکا - nazca-lines

خطوط باستانی نازکا - nazca-lines

نحوه ساخت و طراحی این خطوط از دلیل ایجاد آنها بارزتر است: مردمان نازکایی با ابزار و وسایل ساده و بدون نیاز به بازدید هوایی این خطوط را ساخته اند. این موضوع از وسایل چوبی پیدا شده در اطراف این خطوط و تست کربنی آنها اثبات شده است. به گفته محققین با چنین ابزاری یک تیم چند نفره میتواند در مدت چند روز یک طرح نسبتا بزرگی را بسازد.

 خطوط باستانی نازکا - nazca-lines

این طرحها در واقع خطهای توخالی هستند که با برداشتن سنگریزه های قرمز رنگ و نمایان شدن زمین سفید/طوسی رنگ بوجود آمده اند.

بزرگترین این طرحها بیش از 200 متر طول دارند.

متاسفانه در هفته های گذشته, یک تیم از موسسه Greenpeace (یک سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست با فعالیت در بیش از 40 کشور دنیا) با اجرای ماموریتی به منظور جلب توجه رسانه ها در نزدیکی این خطوط, باعث خساراتی به این محل باستانی شد. در حال حاضر عواقب این موضوع برای موسسه صلح سبز و این مکان تاریخی در حال بررسی هستند.

خطوط باستانی نازکا - nazca-lines

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *