زشتترین ساختمان هر کشور (سری 2)

از این پس هر هفته اقدام به معرفی زشتترین ساختمان در ۵ کشور جهان مینماییم. این ساختمانها میتوانند مسکونی – تجاری – اداری و یا حتی ساختمانهای صنعتی باشند اما باید حتما جزو ساختمانهای معروف باشند. یعنی یا هزینه زیادی برای ساخت آنها صرف شده باشد و یا نشانه منحصر به فردی در شهر باشند.

این هفته به ۵ کشور آمریکا – چین – مالزی – آلمان و استرالیا میرویم.

 

پروژه تجربه موسیقی فرانک گهری
پروژه تجربه موسیقی فرانک گهری

ساختمان موزه The Experience Music Project طراحی شده توسط معمار معروف جهانی, فرانک گهری, در شهر سیاتل آمریکا واقع شده است. مردمان این شهر ساختمان موزه پروژه تجربه موسیقی فرانک گهری را به عمل جراحی قلب باز تشبیه کرده اند! گفتنی است سبک این ساختمان به سبک دیکانستراکتیویسم (Deconstructivism) است. سبکی که در آن تمامی اجزاء ساختمان جدا فرض شده و سپس با چیدمانی نامنظم مجددا در کنار یکدیگر قرار میگیرد. و البته خیلی ها فرانک گهری را پدر این سبک معماری میدانند.

 

ساختمان فنگ یوآن چین( Fang Yuan Building )
ساختمان فنگ یوآن چین( Fang Yuan Building )

ساختمان فنگ یوآن چین( Fang Yuan Building ) از آن دسته ساختمانهایی است که برخی عاشقش هستند و برخی دیگر از آن تنفر دارند! البته گویا بیشتر شهروندان Shenyang از وجود این ساختمان در شهرشان ناراضی هستند! در واقع این ساختمان ترکیب عجیبی از ایده های معمار آن است. به گفته معمار آن هدفش طراحی ساختمانی بود که گذشته و آینده چین را با هم نشان دهد. در واقع شکل ظاهری این ساختمان شبیه سکه های باستانی چینی است که در زیر یک نمونه از آن را مشاهده میکنید. و اما نمای شیشه ای و ساختار مدرنش بیانگر معماری مدرن چین است. به نظر شما هدف معمارش تحقق یافته است؟!

سکه باستانی چین - سکه شانس
سکه باستانی چین - سکه شانس

 

 

 

هتل رنگارنگ مالزی
هتل رنگارنگ مالزی

در زمان تکمیلش در سال 2006 این هتل اولین هتل 6000 اتاقه و بزرگترین هتل دنیا بود. این هتل رنگارنگ در منطقه تفریحاتی Genting Highland مالزی واقع شده است. مردمان مالزی این هتل را به مدرسه های ابتدایی دهه 1960 تشبیه کرده اند که بر اثر بازی کودکان با رنگ به چنین شکلی در آمده است!

 

 

 

کلیسا در Neviges آلمان
کلیسا در Neviges آلمان

این کلیسا در Neviges آلمان و بین سالهای 1968 تا 1973 ساخته شده است. زمانی که طراح این کلیسا, Gottfried Bohm , این کلیسا را ساخت آنرا بهترین طرحش خواند! البته مطمئنا از آن زمان تا به حال سلیقه مردم تغییر کرده باشد اما با توجه به اینکه طراحش آنرا سرآمد دیگر کارهایش میداند باعث میشود ما به این فکر کنیم که دیگر کارهایش چه بوده اند!!!

 

 

میدان فدراسیون – ملبورن استرالیا
میدان فدراسیون – ملبورن استرالیا

میدان فدراسیون – ملبورن استرالیا, طراحی شده توسط معماران محلی Don Bate و Peter Davison. مردمان ملبورن این ساختمان را به کودک زشتی تشبیه کرده اند که تنها مادرش میتواند زیباییش را ببیند!

7 دیدگاه در “زشتترین ساختمان هر کشور (سری 2)”

  1. به نظرم باید میزدین جالب ترین ساختمان ها!!!
    اینا که زشت نبودن هنر معماری و کاره خلاقانه بودن!!!

  2. دلیلش این است که سطح توقع ما ایرانیها در معماری بسیار پایین است! چون ساختمان زیبا نداریم! اما مردم این کشورها این سازه ها را زشتترین سازه های کشورشان نامیدند چون معماری های زیبایی به چشم دیده اند سطح توقعشان بالا رفته است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *