معماری جالب خانه تعطیلاتی Klein Bottle

معماری نوین خانه تعطیلاتی
معماری نوین خانه تعطیلاتی

 

مکان: مورنینگتون – استرالیا

کاربری: مسکونی

مساحت طبقه: حدودا 258 متر مربع

موسسه معماری : MCBride Charles Ryan

معماران اصلی: Rob McBride, Debbie-Lyn Ryan

 

بطری کلاین مدل توصیفی از سطح توسعه یافته توسط ریاضیدانان توپولوژیک است. بطری کلاین ، نوار باشگاه ها ، سطوح پسر ، سطوحی منحصر به فرد است که در حالی که آنها ممکن است تحریف شده باشنداز نظر توپولوژیکی همان طور باقی می مانند.

سطوحی که ریاضیدانان توسعه داده اند در کناروعده ای که از روابط جدید و پیکربندیهای فضایی می دهند برای معماران فتنه ای به ارمغان اورده اند فناوری اتوکد نقشی مهم در این همه بازی کرده است. در حال حاضرتوصیف موثر اشکال پیچیده تر و فضاها و ارتباط دادن آنها به ساخت بیشترممکن است. پیش از این روشهای مسطع ارتباطی یعنی پلان برش و نما به طور طبیعی طراحی ساختمانهایی را تشویق می کردند که بوسیله این ابزار آسان تر شرح داده می شده مانند  مکعب.

 

این خانه تعطیلات درشبه جزیره مورنینگتون به فاصله 1.5 ساعت رانندگی از ملبورن واقع شده است. این خانه درون بافت درختی بر روی تپه های شنی با فاصله کوتاهی  از ساحل وحشی 16 واقع شده است از همان ابتدا ام سی ار (شرکت طراح) ساختمانی می خواست که در داخل خط درخت لانه کند. چیزی که در مورد سفر و بازیگوشی های زمان تعطیلات صحبت کند. آنچه به عنوان یک مارپیچ یا ساختمان  پوسته مانند آغاز شد به یک مارپیچ پیچیده ترتوسعه یافت به بطری کلاین.

ام سی ار مشتاق بودند که از نظر توپولوژیکی به بطری کلاین وفادار باشند اما آن می بایست به عنوان یک خانه کار کند. ما فکر کردیم که یک نسخه اریگامی از بطری دست یافتنی است که قابلیت های شیفته کننده ای خواهد داشت. ما فکر می کنیم ساختمان در آن سنت استفاده از هندسه تجربی قرار می گیرد که می تواند به مناسب تر برآورده کردن خواسته ها و نیازهای معاصرکمک کند. خانه حول یک حیاط مرکزی گسترده می شود، یک پله بزرگ ریگال تمام سطوح را به هم متصل می کند. احساس هر دو دوری و نزدیکی هم زمان از تمام سرنشینان وجود دارد.کیفیت پیچشی بی پایان پوسته حلقه ای آن به خصوص دربافت درختی گردهمایی آرامبخشی را به ارمغان می آورد.

 

استفاده از رنگ

مرکزیت دربیان اریگامی بطری کلاین استفاده از جنبه های رنگ (با ظرافتی که دارند) عتیقه سفید و مروارید خاکستری است. این گونه های ظریف تأکید بر جنبه های مختلف و از این رو اریگامی مانند کیفیت خانه است  .

محیط سیاه و سفید خانه (به جزجایی که در آن پنجره پانوراما ویستای داخلی و خارجی را کپسوله میکند) ،  عمدی و مهم است. دیوارهای سیاه محیط  زیبا وطبیعی وحشی را برجسته می کنند.رنگ سیاه در داخل، قاب بندی منظره ای از طبیعت را تداعی می کند که به شخص این احساس را می دهد که از داخل خانه درون سرزمینی از عجایب طبیعی فرود آمده است. ما هیچ گونه انحرافی را از این نمی خواستیم، و رنگ سیاه و سفید به قدرت محیط درختی اطراف کمک می کند. این آخر هفته ای ایده آل برای گریز ساکنانی است که می توانند خود را در تضاد کامل با زندگی شلوغ شهری خود در طبیعت غرق کنند.       .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *