آسمانخراش جدید کوالالامپور با باغچه های معلق

یکی از معماران اصلی برج CCTV پکن با نام Ole Scheeren طرح جدید خود را رونمایی کرد.

در جدیدترین پروپوزال خود او یک آسمانخراش برای کوالالامپور طراحی کرده است که در وسطش چهار طبقه باغچه معلق گرمسیری در نظر گرفته شده است.  نام این آسمانخراش, برج Angkasa Raya خواهد بود.

برج انگکاسا رایا 268 متر ارتفاع خواهد داشت و در کنار برجهای دوقلوی پتروناس ساخته خواهد شد. (برجهای پتروناس بلندترین برجهای دنیا بین سالهای 1998 و 2004 میلادی بودند)

یک رستوران – بار و همچنین یک استخر بینهایت (با منظره شهر) در طبقات باغچه ای قرار خواهد گرفت. در طبقات پایینی مغازه های خرده فروشی – کافی شاپها – نمازخانه و پارکینگ در نظر گرفته شده در حالیکه در دیگر طبقات این برج (یعنی طبقات بالایی باغچه های معلق) 280 آپارتمان وجود خواهد داشت.

 و البته کاربری این برج با یک هتل لوکس و چند دفتر اداری که در بلوک ساختمانی چسبیده به برج اصلی در نظر گرفته شده است کامل خواهد شد.

ساخت این طرح قرار است در سال 2012 آغاز شود.

Ole Scheeren قبلا یکی از شرکاء در OMA بود, شرکتی که طراحی برج  ایستگاه مرکزی تلویزیون چین (the CCTV headquarters ) را در پکن به عهده داشت. اما وی در سال 2010 برای آغاز شرکت خود از OMA جدا شد.

 

 

طبق گفته های معمار این طرح, این آسمانخراش قرار است نماد چند فرهنگی بودن مالزی باشد. بجای ساخته شدن از یک بلوک, این برج از سه قسمت مختلف که گویا بر رو و کنار هم شناور هستند تشکیل شده است.

 

این برج بیش از 65 طبقه دارد و در زمینی به مساحت 165,000 متر مربع در مرکز شهر کوالالامپور ساخته میشود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *