10 کلیسای متفاوت دنیا!

1-      کلیسای ارگانیک – ایتالیا

کلیسای ارگانیک ساخته شده از درختان زنده

این کلیسا که در حومه برگامو واقع شده است در واقع ساخته شده از درختان است. طراح آن هنرمند ایتالیایی, Giuliano Mauri است. این سازه را میتوان یکی از جالبترین سازه های ارگانیک جهان دانست. در سال 2001 این هنرمند با ذوق به دلیل علاقه ای که به طبیعت داشت این طرح را برنامه ریزی کرد اما متاسفانه در سال 2009 بطور ناگهانی در گذشت و هیچوقت نتوانست نتیجه کار خود را مشاهده کند. اما برای بزرگداشت وی این پروژه در سال 2010 اجرا شد. قاب ساختمانی این کلیسا از 42 ستون که هر کدام از چندین نهال  صنوبر تشکیل شده شکل خواهد گرفت. البته توسط یک سری از شاخه های درخت بلوط و فندوق برای شکلدهی اولیه به نهالها استفاده شده است. به مرور زمان این کلیسا شکل گرفته و یک سازه حیرت انگیز را ایجاد خواهد کرد. (قبلا در سیویلتکت پروژه ی دیگری از معماری درختان زنده توضیح داده شده بود که میتوانید آنرا از اینجا مطالعه بفرمایید.)

2-      کلیسایی به سبک لگو (LEGO) – هلند

کلیسای لگویی (LEGO) هلند

این سازه در واقع از بلوکهای LEGIOBLOCK بتنی ساخته شده اند که ظاهری شبیه لگو بازی دارند. البته گفتنی است این سازه تنها ظاهر کلیسا را دارد و در واقع یک پاویلیون است. (برای اطلاعات بیشتر درباره این سازه و بلوکهای LEGIO اینجا کلیک فرمایید.)

3-      کلیسای استخوانی – جمهوری چک

کلیسای استخوانی - معرفی عجیب ترین و متفاوت ترین کلیساها

شاید کلیسای Sedlec Ossuary از بیرون زیاد خاص به نظر نرسد. در نگاه اول شما تصور خواهید کرد یک کلیسای کوچک محلی است اما با ورود به آن متوجه خواهید شد چرا یکی از منحصر به فردترین کلیساهای دنیا است: این کلیسا با 40,000 استخوان انسان تزئین شده است! به همین دلیل این کلیسا با نام کلیسای استخوان معروف شده است.

یکی از جالبترین تزئینات این کلیسا, لوستر مرکزی آن است که در آن حداقل یکی از هرکدام از استخوانهای انسان استفاده شده است.

4-      کلیسای برفی – آلمان

کلیسای برفی - ساخته شده تماما از برف

کلیسای برفی توسط روستاییان در سال 2011 در جنگل باوریا ساخته شد. این کلیسا که نزدیک مرز چک است در تاریخ 28 دسامبر 2011 برای بازدید عموم افتتاح شد. این کلیسا برای یادبود کلیسای دیگری که در سال 1911 (درست 100 سال قبل) در این مکان به نشان اعتراض ساخته شده بود, ساخته شد. در واقع کلیسای ساخته شده در سال 1911 به این دلیل بود که نزدیکترین کلیسا به این روستا 90 دقیقه پیاده روی فاصله داشت به همین دلیل روستاییان این کلیسا را به نشان اعتراض از برف ساخته بودند که شاید باعث جلب توجه شود. هزینه ساخت این کلیسا 100,000 یورو بوده است که از 1,400 متر مکعب برف و یخ ساخته شده است.

5-      کلیسای تانکی – هلند

کلیسای تانکی هلند - جالبترین کلیساهای دنیا

این کلیسا که توسط هنرمند هلندی, Chris Kuksi , ساخته شده است در واقع با هدف نوعی کنایه و تضاد طراحی شده است. زیرا معمولا کلیسا مکانی مقدس و مخصوص صلح است اما ساخت آن بر روی یک تانک جنگی, دوگانگی را نشان میدهد.

6-      کلیسای بادی – هلند

کلیسای بادی هلند

این کلیسای بادی که توسط FranK Los طراحی شده است قادر است در هر مکانی که به آن نیاز است مورد استفاده قرار گیرد, تنها کافی است تلمبه بادی آنرا فعال کرده و ببینید که یک کلیسای کوچک در مقابل شما ظاهر میشود! ابعاد آن 5 در 6 در 8 متر بوده و قادر است تا 30 نفر را در خود جای دهد. این کلیسا قرار است در سرتاسر هلند به گردش در بیاید و در مکانهای مختلف به بازدید عموم در بیاید.

7-      کلیسای شفاف – بلژیک

کلیسای شفاف بلژیک

این کلیسای شگفت انگیز که توسط Pieterjan Gijs و Arnout Van Vaerenbergh طراحی شده است طوری است که امکان عبور نور را از خود داده و شما میتوانید از داخل آن پشتش را ببینید. این کلیسای شفاف در منطقه Haspengouw واقع شده است. این کلیسا از 2000 قطعه فولادی ساخته شده است و با توجه به موقعیت فرد میتواند هم کاملا توپر به نظر برسد و هم کاملا نامرئی و شفاف!

8-      کوچکترین کلیسای دنیا – نیویورک آمریکا

کوچکترین کلیسای دنیا

کلیسای کراس آیلند کوچکترین کلیسای دنیا است که بر روی یک پلتفرم چوبی در وسط یک دریاچه قرار دارد. بر روی بیلبوردی که در نزدیکی آن قرار داده شده است تمامی اطلاعات راجع به آن نوشته شده است: ساخته شده در سال 1989 با مساحت 28.68 فوت مربع. دارای فضای کافی برای نشستن دو نفر. مخصوص تمام فرقه ها. وقف شده برای شهادت به حضور خدا. سالها پیش خبر برگزاری مراسم عروسی در این کلیسا منتشر شد که در آن تنها کشیش و عروس و داماد حضور داشتند! بقیه مهمانی در قایقی که در نزدیکی کلیسا لنگر انداخته بود برگزار شد. این کلیسا برای بازدید عموم باز بوده و تنها راه دسترسی به آن استفاده از قایق است.

9-      کلیسای قطاری – روسیه

کلیسای قطاری روسیه - ساخت کلیسا از واگنهای قدیمی قطار

این کلیسا از واگنهای قدیمی قطار ساخته شده است. جالب است بدانید ایده ساخت کلیسا از واگنهای قطار از همان ابتدای راه اندازی راه آهن سراسری در روسیه بوجود آمده بود!

10-   کلیسای بر روی صخره – گرجستان

کلیسای صخره سنگی

این کلیسا بر روی یک صخره سنگی با ارتفاع 130 فوت ساخته شده است. اگر هنوز زیاد برای شما جالب نیست باید بدانید یک روحانی گرجستانی حدودا 20 سال است که در آن زندگی میکند! و اگر هنوز هم برای شما عجیب نیست باید بدانید برای رسیدن به این کلیسا از یک نردبان چوبی بسیار قدیمی استفاده میشود که پله به بهشت نامگذاری شده است! گفته میشود این کلیسا بین قرون 6ام و 8ام میلادی ساخته شده است اما تاریخ دقیق آن معلوم نیست. جالبترین نکته راجع به این کلیسا شاید این باشد که گفته میشود ساخت آن ریشه در بت پرستی و کفر دارد و برای فراموشی برخی خدایان ساخته شده است.

(برای دیدن مطالب مربوط به کلیساها که قبلا در سیویلتکت قرار داده شدند اینجا کلیک کنید – به همراه مطلبی درباره یک کلیسای صخره ای دیگر)

 دیگر کلیساهای جالب دنیا:

کلیسای کج شده دلفت هلند

مجسمه کلیسای معکوس

کلیسای ساخته شده در دل صخره های سنگی

کلیسای موریانه ای انتون گائودی

کلیسای جامع برازیلیا – دستان دعا کننده

کلیسای نیروی هوایی آمریکا – سه کلیسا در یک ساختمان

طرحهای کلیساهای مدرن

2 دیدگاه در “10 کلیسای متفاوت دنیا!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *