زیباترین خط افق های جهان (سری 1)

با توجه به استقبال زیاد بازدیدکنندگان گرامی از مطالب  مقایسه خط افق شهرهای جهان (تصویری) سری 1 و مقایسه خط افق شهرهای جهان (تصویری) سری 2  , در این سری از مطالب زیباترین خط افقهای جهان را معرفی خواهیم کرد. همچنین سازه های معروفی که در خط افق این شهرها دیده میشوند را نام برده و توضیحات مختصری راجع به آنها ارائه مینماییم. زیباترین خط افق های جهان نیز در دو سری (سری 1 و 2) ارائه میشوند که از آخر به اول معرفی میشوند. امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

درباره برنامه ریزی شهری چه میدانید؟ آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که در اکثر شهرهای بزرگ, قسمت جنوب شهر مرکز اقتصادی شهر و قسمت شمالی شهر مرکز تفریحاتی شهر است؟ یا مثلا به این موضوع که موقعیت یابی آسمانخراشها چگونه در برنامه ریزی شهری قرار میگیرد؟ با دقت به چنین مسائلی میتوانیم با یک نگاه به خط افق شهرهای بزرگ اطلاعات زیادی را راجع به آنها بدست آوریم.

همانطور که میدانید خط افق هر شهر اثر انگشت آن شهر است. در زیر 10 شهر را که زیباترین اثر انگشت را دارند معرفی میکنیم:

10- سیاتلآمریکا:

سیاتل - آمریکا - Seattle USA

سیاتل مرکز فرهنگی , بازرگانی و تکنولوژی شمالی غربی آمریکاست. همچنین این شهر یکی از مهمترین بنادر برای تجارت دریایی است. در حال حاضر در این شهر 4 آسمانخراش با ارتفاع بیش از 200 متر و همچنین برج معروف سوزن فضایی (Space Needle) با ارتفاع 184 متر وجود دارند. با توجه به اینکه سیاتل با کوههای زیادی احاطه شده است خط افق این شهر برای عکاسی بسیار مناسب و زیباست.

 

9- شنژن – چین:

شنژن چین - Shenzhen China

جایی که در سال 1970 تنها یک روستای ماهیگیری کوچک بود امروز به یک شهر بزرگ با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت تبدیل شده است. این شهر در حال حاضر بیش از 20 ساختمان با ارتفاع بیش از 200 متر دارد که یکی از آنها آسمانخراش معروف میدان Shun Hing است که رتبه 8ام بلندترین ساختمان دنیا را به خود اختصاص داده است. توسعه شهری برای شنژن به همینجا متوقف نخواهد شد و طبق تصاویر منتشر شده از آسمانخراشهای آینده این شهر, به زودی شاهد تغییرات زیادی در خط افق آن خواهیم شد. گفتنی است یکی از ویژگی های دیگر شهر شنژن استفاده افراطی از چراغها و لامپهای نئون است که برخی افراد آنرا زننده میدانند.

8- کوالالامپور – مالزی:

کوالالامپور مالزی - Kuala-Lumpur Malaysia

برای شهری که کمتر از 2 میلیون نفر جمعیت ساکن دارد این شهر بسیار جالب و قابل توجه است. در حال حاضر در این شهر 10 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر وجود دارد که 3 مورد از آنها جزو 25 بلندترین ساختمانهای جهان هستند. این شهر همچنین خانه ی بلندترین ساختمانها دوقلوی جهان – برجهای پتروناس – است که میتوان آنها را نماد شهر کوالالامپور دانست. علاوه بر این برج  شناخته شده Menara Kuala Lumpur با 420 متر ارتفاع نیز در این شهر است. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای کوالالامپور اینجا کلیک نمایید.

7- تورنتو – کانادا:

تورنتو کانادا - Toronto Canada

تورنتو را میتوان شهر تجمع ملیتها و فرهنگهای مختلف دانست. در این شهر 7 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر وجود دارد که یکی از این سازه ها برج 553 متری سی ان است (CN Tower). برج سی ان بلندترین سازه مستقل در شمال قاره آمریکا است. همچنین این برج در حال حاضر بلندترین عرشه مشاهده (Observation Deck) را ارائه میدهد. این موارد باعث شده برج سی ان نماد شهر تورنتو شود.

6- توکیو – ژاپن:

توکیو ژاپن - Tokyo Japan

توکیو پرجمعیت ترین شهر دنیا بوده و بسیاری از افراد این شهر را پایتخت جهان شرق میدانند. در خط افق این شهر سازه های منحصر به فردی مشاهده میشوند که نشان از پیشرفت فراوان این شهر هستند. در حال حاضر 18 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر در این شهر وجود دارد که یکی از آنها برج توکیو است (Tokyo Tower). با توجه به تراکم بالای شهر و تعداد زیاد ساختمانهای بلند و نیمه بلند که بالای هر کدام از آنها چراغهای قرمز چشمکزن قرار داده شده است, هر گوشه این شهر را که نگاه کنید گویا یک خط افق منحصر به فرد است و در شب منظره ای بینظر را ایجاد میکنند. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای توکیو اینجا کلیک نمایید.

دانستنی جالب: توکیو بیشترین تعداد هلیکوپترها را برای استفاده شخصی دارد که اگر ترافیک شهر زیاد باشد افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن به مقصد خود بروند.

برای مطالعه قسمت دوم مقاله زیباترین خط افق های جهان اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *