11 خانه دور افتاده از تمدن!

خانه تنها

یک خانه منزوی بر روی یکی از جزایر Vestmannaeyjar در ایسلند. این تصویر از پنجره یک هواپیما گرفته شده است.

 

 خانه ای روی آلپ و دور از تمدن

در ارتفاع 4,003 متری بر روی لبه کوه های سنگی در Matterhorn سوئیس, کلبه Solvay قرار دارد که متعلق به کلوب Alpine سوئیس است. در این کلبه امکان اقامت 10 تن وجود دارد اما به شرطی که این افراد بتوانند از مسیر سرسخت این سلسله کوه بالا آمده و به کلبه برسند!

 خانه ای تنها روی جزیره ای در رودخانه

آیا شما با همسایگان خود کنار نمی آیید؟! خب اشکالی ندارد چون راه حل آسان است! خانه خود را بر روی جزیره کوچکی بسازید که توسط آب محاصره شده است. این خانه بر روی جزیره کوچکی در رودخانه Saint Lawrence کانادا ساخته شده است و زمانی که ارتفاع آب کم باشد صاحبان آن میتوانند صندلی خود را در حیاط کوچک خانه قرار داده و از منظره لذت ببرند!

عکس خانه دور افتاده

اطلاعات زیادی راجع به این خانه در دست نیست اما عکاس این عکس Ian Coristine میباشد.

خانه ای روی صخره

اگر شما به Passo Pian delle Fugazze ایتالیا بروید, درست در میان Vivenza  و Rovereto یک منظره بسیار جالب خواهید دید. 120 متر بالای صخره های سنگی خانه ای را مشاهده میکنید که در داخل صخره ها حفاری شده است. جالب است بدانید این خانه حدودا 700 سال پیش (یعنی در سال 1319 میلادی) ساخته شده است.

صومعه مقدس بر روی صخره

صومعه مقدس در مرکز یونان که یکی از شش صومعه فعال در Meteora است. این صومعه در سال 1476 میلادی بر روی یک صخره در ارتفاع 400 متری ساخته شده است. در گذشته افراد برای دسترسی به این صومعه از نردبانهای طنابی استفاده میکردند اما امروزه افراد با بالا رفتن از 140 پله کنده شده در کنار صخره به آن میرسند.

بدون شرح!

بدون شرح! (البته تنها به این دلیل که اطلاعاتی راجع به آن پیدا نکردم!)

خانه ای در استکهلم

این خانه بسیار جالب بر روی یک جزیره شگفت انگیز که چندین کیلومتر از استکهلم سوئد فاصله دارد ساخته شده است. مساحت زیربنای خانه 137 متر میباشد.

کلیسایی در گرجستان بر روی صخره

این خانه که در واقع یک کلیسا است بر روی یک تپه سنگی با ارتفاع 40 متر در مرکز گرجستان ساخته شده است. در قرن 4ام میلادی, گرجستان مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد و در قرن 7ام این کلیسا ساخته شد. جالب است بدانید یک راهب گرجستانی بیش از 20 سال است که در این کلیسا زندگی میکند و همچنین به زن ها اجازه بالا رفتن از طناب و رسیدن به کلیسا داده نمیشود.

خانه ای در وسط دریاچه

مطمئنا صاحب این خانه نیازمند آرامش و دوری از دیگر آدمها بوده است!

خانه ای روی جزیره

یک بدون شرح دیگر!

یک دیدگاه در “11 خانه دور افتاده از تمدن!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *