راهکارهای بزرگتر نشان دادن یک اتاق (قسمت 2)

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید: راهکارهای بزرگتر نشان دادن یک اتاق (قسمت ۱)

دایره رنگ - رنگهای سرد و رنگهای گرم در دکوراسیون داخلی

6- رنگ آمیزی و ترکیب رنگ مناسب
سعی کنید بیشتر از رنگهای عمیق استفاده نمایید. رنگهای عمیق چه هستند؟ رنگهایی سرد, رنگهایی که گفته میشود باعث عقب تر به نظر رسیدن دیوارها میشوند. در نقطه مقابل آنها رنگهای گرم باعث میشوند دیوارها جلوتر (نزدیکتر) به نظر برسند.
اگر بر روی دایره رنگها نگاه کنید در قسمت سمت راست رنگهای گرم را میبینید و در قسمت سمت چپ رنگهای سرد.

استفاده از رنگهای خنثی در تزئین خانه و دکوراسیون

7- رنگهای خنثی
رنگهای خنثی که گاهی اوقات به نام رنگهای بی رنگ نیز نام برده میشوند برای افرادی که هنوز تصمیم مشخصی برای رنگ آمیزی منزل خود نگرفته اند بسیار مناسب هستند. زیرا این رنگها همگی با یکدیگر سازگاری کامل دارند و هیچ کدام از آنها بر دیگری غلبه نمیکند. این رنگها بر روی دایره رنگ وجود ندارند و عبارتند از: سفید – سیاه – طوسی و گاهی بژ و قهوه ای.
کار کردن با رنگها به امتحان کردن فراوان نیاز دارد. رنگهای مختلف میتوانند تاثیرهای بسیار متفاوتی در قسمتهای مختلف خانه و با نورپردازی های مختلف بوجود آورند. به همین دلیل یک قانون اصلی برای انتخاب رنگ مناسب, امتحان امتحان و امتحان است!
یک راه حل مناسب برای خانه های کوچک در هنگام رنگ آمیزی دیوارها و انتخاب رنگ مبلمان, استفاده از روش درجه رنگ است. در این روش به عنوان مثال شما یک مبل کرم را جلوی یک دیوار کرم پررنگتر قرار میدهید. بدین ترتیب به کمک خطای چشم شما یک نمای سه بعدی ساخته اید که باعث میشود مبل دورتر از آنچه واقعا هست به نظر برسد.

 

رنگهای تاکیدی

8- رنگهای قوی و تاکیدی
رنگهای تاکیدی رنگهایی هستند که به عنوان یک رنگ اضافه و برای خارج نمودن رنگ آمیزی خانه از یکنواختی استفاده میشوند. به عنوان مثال شما برای بزرگ نشان دادن خانه خود از رنگهای خنثی استفاده کرده اید اما حال به نظرتان میرسد رنگ آمیزی خانه تان یکنواخت شده است. بهترین راه حل استفاده از رنگهای تاکیدی است. مثلا استفاده از چند کوسن یا گلدان و یا حتی قاب عکس با رنگهای کاملا متفاوت از رنگ آمیزی کلی خانه تان است. رنگهای تاکیدی هر چه پررنگ تر , براقتر و به قول معروف تو چشم زن تر باشند بهتر کار میکنند!

 

 

9- روشن تر کردن رنگ سقف از دیوارهای خانه
اگر شما رنگ سقف خانه خود را چند درجه از دیوارهای خانه روشنتر کنید به نظر میرسد سقف شما بالاتر از آنچه واقعا هست قرار دارد. به همین دلیل دیده میشود در اکثر خانه ها (مخصوصا خانه های ایرانی) رنگ سقف کاملا سفید انتخاب میشود و رنگ دیوارها کمی تیره تر (بین سفید و کرم).

 

کاغذ دیواری با طرح کتابخانه - کاغذدیواری های چاپی سه بعدی

10- استفاده از طراحی های دیواری
شما برای طراحی منزل خود نیاز دارید از قابها یا دکورها و … استفاده نمایید. اما در خانه های کوچک هر چه لوازم تزئیناتی که دارای ابعاد هستند استفاده شود, فضای بیشتر اشغال شده و خانه کوچکتر به نظر میرسد. به همین دلیل بجای استفاده از چنین لوازمی برای تزئین خانه خود توصیه میشود از مواردی همچون کاغذ دیوارهای چاپی استفاده نمایید. این مورد که به تازگی در بسیاری از خانه ها دیده میشود میتواند به شما در تبدیل یک خانه کوچک به یک خانه بزرگ کمک زیادی بنماید.

کاغذدیواری با طرح گچبری

 

 

نکته آخر: همانطور که دیده شد بهترین راه حل برای بزرگتر نشان دادن خانه یا اتاق خود, استفاده از خطای چشم است. به همین دلیل علاوه بر این 10 موردی که در دو قسمت مقاله اشاره شد شما میتوانید از تمامی راهکارهایی که از خطای چشم انسان استفاده (یا سوء استفاده!) میکنند بهره ببرید. تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *