معماری های فریب دهنده!

در این لیست اقدام به معرفی برترین پروژه های ایجاد افکتهای زیبا در معماری به کمک خطای چشم مینماییم. معماری منحصر به فرد در این پروژه ها باعث شده به آثاری هیجان انگیز و جذاب تبدیل شوند.

 

نمای عجیب
این ساختمان که در پاریس واقع است در واقع  یک ساختمان معمولی بوده که در نمای آن به کمک تکنیک Trompe-loeil یک تصویر چسبانده شده و آنرا شبیه تصاویر دستکاری شده فتوشاپی نشان میدهد!

 خطای چشم در معماری

اثر هنری Batiment در واقع یک آینه بزرگ است که توسط Leandro Erlich در پاریس طراحی شده است. این اثر ساده و در عین حال جذاب شامل یک نمای ساختمانی است که بر روی زمین ساخته شده است و یک آینه بزرگ عمود بر آن که باعث میشود خطای چشم زیبایی ایجاد کند.

خانه رقصان چک - خطای چشم در معماری

این ساختمان که به عنوان خانه رقصان معروف شده است در واقع یک ساختمان مسکونی نرمال میباشد که تنها در نما شکل عجیبی دارد. این ساختمان قبلا در سیویلتکت در مقاله زشتترین ساختمان هر کشور معرفی شده بود.

نقاشی سه بعدی روی دیوار خانه

نقاشی سه بعدی از یک بالکن که در آن یک زن و مرد ایستاده اند.

افکتهای جالب معماری

این ساختمان که در مکزیکو سیتی واقع شده است توسط استادیو Arquitectura طراحی شده است.

 معماری های فریب دهنده

آیا این خانه در حال غرق شدن است؟ تصویر سمت راست تصویر واقعی خانه است اما با کمی چرخاندن آن گویا خانه در حال غرق شدن است!

خانه معکوس - خانه برعکس آلمان

خانه برعکس ساخته شده در آلمان. این خانه با تمامی مبلمان لازم بصورت معکوس ساخته شده است و با قدم گذاشتن در آن گویا به دنیایی دور از منطق وارد شده اید!

نقاشی سه بعدی روی خانه

یک نقاشی زیبا بر روی خانه که افکت سه بعدی جالبی را پدید آورده است. دقت کنید که هیچ چیز بر روی این دیوار واقعی نیست! – در آمریکا

اثر هنری جالب - خانه سه بعدی

این اثر که خانه سه بعدی Lichtenstein نامیده شده است در واقع یک عکس ثابت است اما به گونه ای ساخته شده است که از هر طرف به آن نگاه کنید گویا یک خانه واقعی است! توضیح این موضوع در عکس بسیار سخت است به همین خاطر توصیه میشود فیلم آنرا ببینید. برای اینکار کافی است به سایت یوتیوب رفته و عبارت Folding house را جستجو کنید.

خطای چشم در نمای ساختمان

شاید قبلا این خطای چشم را دیده باشید, چیزی که به خطای چشم Café wall معروف است. به نظر میرسد خطاهای نارنجی در برخی قسمتها به هم نزدیک و در برخی قسمتها از هم دور میشوند اما در واقع کاملا با یکدیگر موازیند.

7 دیدگاه در “معماری های فریب دهنده!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *