خلاقانه ترین نیمکت ها (طرحهای جالب)

نیمکتها و صندلیهای عمومی تقریبا همه جای دنیا دیده میشوند اما به دلیل طرح یکنواخت و ساده ای که دارند تقریبا هیچوقت مورد توجه قرار نمیگیرند! چرا در زیباسازی شهر, نقش مبلمان شهری در نظر گرفته نمیشود؟

طراحان نیمکتهای زیر توانستند با طرحهای خود این صندلی های ساده را به آثار هنری تبدیل کنند.

نیمکت ساخته شده از کتاب - خلاقانه ترین نیمکتها

نیمکت کتابی – این نیمکت که در محوطه بیرونی یک کتابخانه واقع شده است را شاید بتوان فرهنگی ترین نیمکت دنیا دانست! علم خود را با خواندن کتاب بر روی این نیمکت افزایش دهید.

 

نیمکت سرسره ای - زیباترین نیمکتهای جهان

 

یک طراح و عکاس آلمانی ایده نیمکت سرسره ای را ارائه کرده است. گرچه هنوز این نیمکت ساخته نشده اما مطمئنا باید جالب باشد ( و البته شاید کمی خطرناک!)

مبلمان شهری در کارخانه ذوب آهن

معماران AllesWirdGut با تبدیل یک کارخانه ذوب آهن به پارک آسفالتی و استفاده از بقایای آن, توانستند نیمکتهای جالبی را طراحی و اجرا کنند. در تصویر فوق با قرار دادن الوارهای چوبی این بلوک بتنی به یک نیمکت منحصر به فرد تبدیل شده است.

 

نیمکت جالب - جالب ترین نیمکتهای دنیا

 

طرح نیمکتی که گویا با کندن پوست پیاده رو ایجاد شده است!

 

نیمکت به شکل پل بروکلین

نیمکت چوبی که به شکل پل معروف بروکلین (Brooklyn Bridge) ساخته شده است.

نیمکت تابی

این نیمکت که توسط Emanuele Magini طراحی شده است برای استفاده در حیاط یا بالکن در نظر گرفته شده است. با خوابیدن در آن از هوای خوب استفاده کنید!

نیمکت استیلی پیچ خورده

 

یک طراح فرانسوی این نیمکت را در سال 2010 طراحی کرد. این نیمکت که از فولاد ساخته شده است به عنوان شاهکار هنری در وسط یک فضای سبز قرار گرفته است.

نیمکت راه پله ای

 

این نیمکت طوری طراحی شده است که با چرخاندن آن به سادگی به پله تبدیل میشود!

نیمکت وانتی

این نیمکت که شبیه پشت وانت Dodge ram ساخته شده است, در زمانی که مورد استفاده قرار نمیگیرد جمع شده تا فضای کمتری را اشغال کند.

مبلمان شهری چرخدار!

با این طرح دیگر به راحتی میتوان مبلمان شهری را جابجا کرد! اگر از منظره ای که صندلی پارک دارد راضی نیستید میتوانید به کمک این طرح آنرا بلند کرده و در جای دیگری قرار دهید!

نیمکت معلق

این نیمکت که ایده آن از فیلم ساخته شده در سال 1953 با نام Le Ballon Rouge گرفته شده است, به نظر میرسد توسط بادکنکها معلق است اما در واقع به سقف بسته شده است.

نیمکت هنریاین نیمکت که جزو آثار یک هنرمند بلژیکی است, در گوشه و کنار شهر  De Haan بلژیک در پی یک برنامه هنرهای معاصر قرار داده شده است. البته نمیتوان آنرا یک نیمکت کارآمد دانست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *