پلی به شکل اژدها که آتش از دهانش می افکند!

پل اژدها - ویتنام Dragon Bridge Vietnam
پل اژدها (Dragon Bridge) یک پل ساخته شده بر روی رودخانه Han در ویتنام است. علاوه بر ظاهر جالب آن که به شکل یک اژدهای طلائی رنگ است و در امتداد طول پل قرار گرفته است, یکی دیگر از ویژگیهای جالب این پل خروج آتش از دهان این اژدها است که آنرا به یک جاذبه گردشگری برای شهر Da Nang تبدیل کرده است. البته این قابلیت وجود دارد که بجای آتش از دهان اژدها آب به بیرون پاشیده شود.

پل اژدها - ویتنام Dragon Bridge Vietnam
اژدها در فرهنگ ویتنامی به عنوان آورنده بخت خوب و خوش شانسی شناخته شده است. به همین دلیل طراح این پل با زیرکی علاوه بر اشاره به این نماد خوش شانسی, از قوسهای سازه ای پل به عنوان بخشی از تزئیینات آن استفاده کرده است. هزینه ساخت این پل در حدود 85 میلیون دلار آمریکا بوده است.

خروج آتش از دهان پل اژدهایی ویتنام
شروع ساخت این پل در سال 2009 بوده و سرانجام در مارس 2013 بهره برداری از آن آغاز گشت. طول این پل 666 متر بوده و با عرض 37.5 متر, 6 لین برای عبور ترافیک دارد. طراحی این پل به عهده شرکت آمریکایی Ammann & Whitney Consulting Engineers و گروه Louis Berger بوده است. طولانی ترین دهانه پل 200 متر میباشد.

پل اژدهایی که آتش می افکند - ویتنام

یک دیدگاه در “پلی به شکل اژدها که آتش از دهانش می افکند!”

  1. سلام دانشجوي كارشناسي روابط عمومي هستم چند ماه پيش در إينترنت به پيشنهاد ثبت نام در سيويلتك برخوردم و بدون فكر عضو شدم أما با دريافت أولين ايميل از اين كه عضو شدم خوشحالم مطالب شما با اينكه با رشته تحصيلي من هيچ تناسبي ندارد أما من با علاقه تمام مطالب را مى خوانم از آقاي مهندس راحت به خاطر اين كارزيبا و جالب ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *