معمای معماری 5000 ساله

stonehenge - استون هنج انگلیس

کاربرد اصلی این مکان در طول تاریخ گم شده است. برخی میگویند این مکان و چیدمان سنگها برای پرستش خورشید بوده است. برخی دیگر میگویند یک مکان شفا بخشی – یک محل برای دفن اجساد مردگان – یک تقویم بزرگ و …  اما تمامی اینها نظریه هایی هستند که موافق و مخالفهای خود را دارند. اما چیزی که همگی را به حیرت در آورده است چگونگی جابجایی چنین سنگهای عظیم در حدودا 5000 سال پیش است.

stonehenge - استون هنج انگلیس

نتیجه یک پروژه تحقیقاتی در سال 2008 این بوده است که استون هنج یک محل برای خاکسپاری مردگان بوده اما همانطور که گفته شد هنوز اثبات قطعی برای این موضوع وجود ندارد و تنها به عنوان یک نظریه مورد قبول است.

استون هنج یک بنای پیشاتاریخ است که در Wiltshire انگلیس واقع شده است. استون هنج را میتوان یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی جهان دانست. در واقع Stonehenge باقی مانده بنایی است که از سنگهای ایستاده شده به دور یک دایره ساخته شده است و آنچه امروزه مشاهده میشود تنها قسمتهایی است که در طول سالیان بسیار زیاد و حوادث طبیعی همچون طوفان و زلزله بجا مانده است.

stonehenge - استون هنج انگلیس

باستان شناسان معتقد هستند این بنا بین 3000 تا 2000 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. هر چند دانشمندان سعی کرده اند به کمک روشهای مختلف از جمله تاریخ گذاری رادیو, تاریخ دقیقتری برای این بنای باستانی پیدا کنند, هنوز امکان تاریخگذاری دقیقتر آنها وجود ندارد و شاید هیچوقت معمای آن حل نشود.

stonehenge - استون هنج انگلیس

یک دیدگاه در “معمای معماری 5000 ساله”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *