مرکز الفیصلیه (Al Faisaliah Center) – برج الفیصلیه ریاض

کد آسمانخراش در سایت: 015

برج الفیصلیه (Al Faisaliah Center – Ryiadh) یک آسمانخراش تجاری در ریاض – عربستان صعودی است.

برج فیصلیه رتبه دوم بلندترین ساختمان عربستان صعودی را در سال 2010 از آن خود کرد.
ارتفاع این آسمانخراش 44 طبقه ای 267 متر است.
در بالای این برج قسمت کره ای شکلی وجود دارد که داخل آن یک رستوران لوکس در نظر گرفته شده است. این آسمانخراش توسط گروه فاستر و همکاران ( Foster and Partners) طراحی شده است.
این ساختمان بین سالهای 1997 تا 2000 میلادی ساخته شد.
تعداد آسانسورها = 44
برج الفیصلیه ریاض عربستان

مرکز الفیصلیه - آسمانخراش 267 متری شهر ریاض
پایه برج مرکز الفیصلیه

5 دیدگاه در “مرکز الفیصلیه (Al Faisaliah Center) – برج الفیصلیه ریاض”

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    باسلام ازسایتی تخصصی توقع میشود که به نمادها وسازههای ممل توجه کند که بانگر چه نمادی هستن و چه فکری در پس ان نهان است .. این بنا نماد ابولیس شیطان رجیم است امید وارم شما ناخواسته جذب ان شده باشید و بدون قرض ان را ثبت کرده باشید ..لطفا خواهشن دقت کنید در دام ان ملعون نباشید . به مهندس راحت سلام برسونید و چند برنامه فراماسونی و شیطان پرستی مخصوصا دکتر رائفی پور را دنبال کنید با سپاس فراوان من الله توفق

  2. با سلام

    ممنون از توجه و اطلاع رسانی شما, متاسفانه نمادهای فراماسونری در بسیاری از سازه ها حتی در ایران نیز مشاهده میشوند (نمونه مسجد قدس در شهرک غرب که به دلیل داشتن نماد فراماسونری مدتی در رسانه ها شلوغی زیادی برپا کرد). هر چند اعتراض شما بجا است اما با توجه به تخصصی بودن سایت سعی شده است تنها به دید مهندسی به این سازه ها نگاه شود. متاسفانه نمیتوان جنبه های مثبت مهندسی این سازه ها را نادیده گرفت و البته به نظر بنده همیشه دانستن بهتر از ندانستن است! اگر این سازه ها نیز معرفی شده اند تنها برای بالا بردن آگاهی مخاطبین از جنبه های مهندسی آنهاست. امیدوارم با به نمایش گذاشتن نظر شما دوست گرامی, مخاطبین از این موضوع آگاهی لازم را پیدا نمایند. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که برخی مواقع به دلیل شباهت برخی طرحهای معماری پست مدرن با نمادهای فراماسونری این دو به اشتباه یکسان دیده میشوند.

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *