پانزده آسمانخراش آینده – سازه های سازگار با محیط زیست

آسمانخراش ساخته شده از کانتینرهای کشتی

این آسمانخراش ساخته شده از کانتینر توسط Luca D’Amico و Luca Teslo طراحی شده است. اسکلت آن بصورت نمایان است که در داخل آن کانتینر ها با آرایش راندوم در کنار یکدیگر چیده شده اند. در هر 100 فوت یک پلت فرم بزرگ قرار داده شده است که بر روی این پلت فرمها فضای سبز و تفریحی در نظر گرفته شده تا حس یک شهر عمودی را ایجاد کند.

مزرعه عمودی - آسمانخراشی با مزرعه های طبقاتی
مزرعه طبقاتی

با توجه به رشد جمعیت مسلما تقاضای غذا بیشتر میشود اما برای فراهم کردن این تقاضا چه باید کرد؟ مطمئنا بر روی زمین فضای محدودی داریم پس بهترین راه حل حرکت به بالا است!

Lee Dongjin – Park Jinkyu و Lee Jeongwoo در این طرح یک مزرعه عمودی را به نمایش میگذارند. این طرح برای کره جنوبی کشیده شده است.

 

مجتمع مسکونی - تفریحی ساخته شده از سکوی نفتی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پس از تمام شدن نفت یک چاه نفت در دریا, سکوهای آن چه میشوند؟ Ku Yee Kee و Hor Sue-Wern از مالزی ایده جالبی برای این سکوهای متروکه دارند: آنها را به محل استراحت و زندگی تبدیل کنید! این دقیقا همان کاری است که این دو نفر در طرحشان انجام داده اند. این ساختمان ساخته شده از سکوهای نفتی متروکه از همه نوع انرژی سبز برای تامین برق مورد نیازش استفاده میکند.

 

آسمانخراشهای زیر زمینی - مجتمعهای مسکونی زیر زمینی

در طرح شهر زیرزمینی که توسط Fan Shuning  و Zhang Xin طراحی شده است معدنهای ذغال چین پس از استخراج کامل به محلی برای زندگی در زیر زمین تبدیل میشوند!

 

آسمانخراشی که بنا به تقاضای ساکنین رشد میکند!

این آسمانخراش خارق العاده با نام FLEX Mod طوری طراحی شده است که نیاز همه ساکنان را تامین کند. با این طرح هر کدام از ساکنین میتوانند فضای زندگی خود را به صورتی که تمایل دارند طراحی کنند و بدین صورت آسمانخراش رشد میکند.

 

آسمانخراش پاریس عمودی

Rochambeau Cyrille, Bertin Joel, Herizo Randrianarison طرح ” پاریس عمودی” را معرفی کرده اند. در این آسمانخراشها علاوه بر آپارتمانهای مسکونی, پارک – فروشگاه و دیگر امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.

 

آسمانخراش کندوی عسل

André Serpa, Bernardo Daupiás Alves, Egle Bazaraite, Jutta Rentsch,  و Marco Braizinha این آسمانخراش بتنی به صورت کندو زنبور عسل را طراحی کرده اند. در این آسمانخراش همه نیازهای بشر برای زندگی مدرن و شهری در نظر گرفته شده است. این آسمانخراش دارای سیستم جابجایی عمودی و افقی – واحدهای مسکونی – دفاتر اداری و تجاری – فروشگاه – رستوران و دیگر مجتمع  های تفریحی است.

 

آسمانخراش هامبورگ با طرحی استثنایی

آسمانخراش هامبورگ با توجه به قوانین و دستورالعملهای بسیار جدی شهرداری ساخته شده است. این آسمانخراش چند منظوره فضای مورد نیاز برای هتل – دفاتر اداری و واحدهای مسکونی را داراست. این آسمانخراش طوری طراحی شده است که از سر و صدای ترافیک آنرا ایزوله نگه دارد. معماران: Julia-Elise Hoins – Arnd-Benedikt Willert Klasing – David Blezinger و Nikolaus Turk

 

آسمانخراشهای آینده

این آسمانخراش با داشتن مزارع سرسبز عمودی باعث کاهش آلودگی محیط میشود. هدف طراح این آسمانخراش بوجود آوردن ساختمانهایی برای سال 2050 بود که جمعیت جهان بیش از 9 میلیارد نفر خواهد شد. به همین دلیل نیاز به ساخت ساختمانهای سبز بیش از هر موقعی خود را نشان میدهد.

طراحان: Zsuzsanna Kiss-Gal –  Gergely Kiss-Gal – Margo Petro و Peter Debreczeni

 

 

آسمانخراش مونپلیه - یک آسمانخراش تمام سبز!

آسمانخراش مونپلیه با طرح شهرهای قرون وسطایی فرانسه طراحی شده است. از جمله امکانات سبز این آسمانخراش پنلهای خورشیدی – سیستم تصفیه آب – باغچه های معلق و توربینهای بادی است. معماران: Eric Gangaye – Frederic Velaye Andy – Alvin Pakeeroo – Yann Terrer و Thomas Liaigre

 

طرح آسمانخراش برای پایتخت پرو

شهر لیما – پایتخت پرو – جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر دارد. این آسمانخراشهای برای این شهر طراحی شده اند که در آنها با تبدیل آب شور به آب قابل کشاورزی فرصتهای شغلی کشاورزی بسیار زیادی فراهم شده است. طراحان: Luis Longhi – Christian Bottger و Carla Tamariz

 

آسمانخراشهای مدرن برای زندگی سنتی!

در این طرح به این موضوع توجه شده است که شهر بیت المقدس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) فضایی برای رشد ندارد. به همین دلیل با ترکیب زندگی مدرن شهری و همچنین نیازهای کشاورزی معماران اسرائیلی Michael Leef  و Tahel Shaar این مشکل را حل کرده اند. مشکل دوگانه رشد جمعیت و کمبود منابع طبیعی.

 

 

آسمانخراش گرمابی در تایپه تایوان

آسمانخراش گرمابی در تایپه تایوان با گرفتن گرمای سیستم حمل و نقل به کمک رودخانه نزدیکش باعث بهبود کیفیت آب این رودخانه نیز میشود. این آسمانخراش توسط Wendy Teo Boon طراحی شده است.

 

 

آسمانخراش Porifera در پاریس

آسمانخراش Porifera در پاریس با گرفتن انرژی مورد نیازش از نور خورشید – باد و انرژی جنبشی یکی از هماهنگترین آسمانخراشها با محیط زیست است.  این آسمانخراش توسط Nicolas Jomain و Boriana Tchonkova طراحی شده است.

 

آسمانخراشی در وسط جنگل

آسمانخراش ساخته شده از ورقهای چوبی یک طرح آینده نگرانه  برای برزیل است. زمانی که جنگل زدایی یک مشکل بحرانی باشد.  طراحان: Thomas Kozelsky – Patrick Bedraf و Dimitrie Andrei Stefanescu

 

3 دیدگاه در “پانزده آسمانخراش آینده – سازه های سازگار با محیط زیست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *