11 مورد مدرن از اضافه کردن اتاق بر روی بام

اگر در یک شهر پر تراکم زندگی میکنید و به فضای بیشتر نیاز داشته باشید, گاهی اوقات تنها راه بالا رفتن است!

اضافه کردن فضای مسکونی بر روی بام ساختمان

در این لیست قصد داریم 11 مورد از اضافه کردن فضای مورد نیاز مدرن بر روی بام را به شما معرفی کنیم.

اتاق اضافی بر روی بام MVRDV – رتردام

اتاق اضافی بر روی بام MVRDV – رتردام

موسسه معروف MVRDV برای اولین پروژه خود در شهر رتردام یک قسمت با رنگ آبی براق اضافه کرد تا از دورترین قسمتهای شهر قابل تشخیص باشد! البته این طرح یک جنبه تبلیغاتی دیگر نیز داشته است: مسئولین MVRDV میخواستند با این طرح ثابت کنند هزینه تامین کردن چنین فضایی بر روی بام به مراتب ارزانتر از هزینه آن بر روی زمین است. و در آینده که شهر رتردام – هلند – دچار کمبود فضا شد بتوانند این طرح را برای خانه های بیشتری اجرا کنند.

 

 

اتاق مکعبی:

اتاق مکعبی پیش ساخته

آیا تمایل دارید یک اتاق اضافه بر روی بام خانه تان داشته باشید؟ یکی از آسانترین راه برای این موضوع استفاده از اتاق مکعبی پیش ساخته ای است که میتوان آنرا با هلی کوپتر بر روی بام قرار داد. مزیت این طرح علاوه بر سرعت و قیمت آن, معماری داخلی بی نظیرش است. همچنین دورتادور این اتاق از شیشه پوشیده شده است که میتواند در ساختمانهای بلند منظره بسیار زیبایی داشته باشد.

 

یک اتاق برای لندن:

یک اتاق برای لندن

شاید به نظر شما این طرح از همان طرحهای پیشنهادی باشد که هیچوقت اجرا نمیشوند. اما این فضای اضافه شده پیش ساخته به شکل یک قایق در سال 2012 به مرکز SouthBank لندن می آید! این طرح برای اسکان گردشگران در زمان المپیک تابستانی در لندن در نظر گرفته شده است.

 

هتل Everland:

هتل Everland

برای نزدیک به دو سال هتل اورلند بر روی بام Palais de Tokyo در پاریس قرار داشت که به اقامت کنندگان این هتل یک منظره بی نظیری از برج ایفل ارائه میکرد. این هتل از یک سازه پوسته شکل ساخته شده. پس از قرار گرفتن در چندین شهر دیگر اروپایی این هتل سرانجام در سال 2009 بازنشسته شد!

 

 

Module Electrolux (ماژول الکترولوکس) – رستوران پنجره ای پاریس:

Module Electrolux (ماژول الکترولوکس) – رستوران پنجره ای پاریس

چند ماه پس از اینکه هتل اورلند ( که در قسمت قبلی معرفی شد) از شهر پاریس به خانه ی خود یعنی سوئیس برگشت, یک سازه پیش ساخته دیگر جای آنرا گرفت. ماژول الکترولوکس یک رستوران با 12 صندلی است که انواع قضاهای ژاپنی را سرو میکند.

تبدیل انبار به خانه در هانوور:

تبدیل انبار به خانه در هانوور

با گذشت از کنار این ساختمان, خواهید دید یک بام غیر معمول بر روی این خانه وجود دارد. در واقع معماران این پروژه با طراحی یک بام کاملا پیشرفته برای این ساختمان آنرا به یک خانه مدرن تبدیل کرده اند که البته همخوانی جالبی با آجرهای زرد رنگ نمای ساختمان دارد.

 

طرح توسعه خانه ویکتوریایی تایسون:

طرح توسعه خانه ویکتوریایی تایسون

همان موسسه قبلی یک پروژه دیگر در انگلیس انجام داده است که در این پروژه فضای بین دو ساختمان قدیمی با یک سازه شیشه ای که از تیرهای فولادی آویزان شده است پر گشته است (برای جلوگیری از فشار آمدن به ساختمان قدیمی و خسارات احتمالی).

 

دفتر اداری بر روی بام:

دفتر اداری بر روی بام

وقتی یک موسسه قانونی خواست با استفاده از بام ساختمانش فضای اداری بیشتری داشته باشد  مهندسان این طرح را پیشنهاد دادند. یک قوس کشیده شده بر روی بام که به شکل کفتر میباشد!

ستون و تیرهای استفاده شده در این طرح از جنس فولاد میباشند که با شیشه روی آنها پوشیده شده است.

 

 

خانه راجرها در لندن:

خانه راجرها در لندن

در شهری همانند لندن فراهم کردن خانه ای برای 6 نفر مطمئن بسیار پر خرج خواهد بود. اما خانواده راجرها با یک طرح جالب توانستند با کمترین هزینه اینکار را بکنند. آنها یک خانه شیشه ای با مساحت 2800 فوت مربع بر روی بام یک خانه دوران ویکتوریا ساختند. این خانه شیشه ای بر روی قابی فولادی سوار است که بر روی تیرهای بتنی بام ساختمان اصلی نصب شده است.

 

خانه Five Franklin Place در نیویورک:

خانه Five Franklin Place در نیویورک

در این پروژه یک فضای کاملا مدرن با ارتفاع سقف زیاد ساخته شده است. به کمک پنجره های بزرگ و معماری داخلی بسیار زیبا و مدرن این فضا از جذابیت خاصی برخوردار گشته است.

 

 

طرح توسعه موزه ملی در پزنان:

طرح توسعه موزه ملی در پزنان

با وجو اینکه این پروژه تنها در حد طرح باقی ماند و هیچگاه اجرا نشد اما به دلیل جذابیتی که دارد در این لیست قرار داده شد. این طرح برای توسعه موزه ملی شهر پزنان در لهستان ارائه شد. در این طرح همانطور که مشاهده میکنید بازدیدکنندگان از قسمت پایینی این سازه قیفی شکل به قسمت اصلی آن میروند.

 

یک دیدگاه در “11 مورد مدرن از اضافه کردن اتاق بر روی بام”

  1. زيباست ولي بعضي از اين ساختمانه منظره بيروني خيابانه را شلوغ ونامرتب نشان ميدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *