بلندترین پل کابلی جهان به زودی افتتاح میشود

پل بالوآرته - پل Baluarte Bicentennial - بلندترین پل کابلی جهان

پل بالوآرته که با نام رسمی ” بالوآرته بیسنتناریو ” معروف است در حال حاضر بلندترین پل کابلی جهان است. این پل که در شمال مکزیک ساخته شده است در میان کوهستان ” سیه را مادره ” قرار دارد.

طول پل Baluarte Bicentennial برابر 1,124 متر بوده و دهانی میانی آن 520 متر طول دارد. گفتنی است با عرشه (تابلیه) 403 متر بر فراز دره زیر خود, این پل بلندترین پل کابلی جهان و دومین بلندترین پل جهان بصورت کلی است.

ساخت این پل در سال 2008 آغاز شد و گفته میشود در اواخر 2012 به اتمام میرسد. این پل قسمتی از پروژه بزرگراهی اتصال سواحل اقیانوسهای اطلس و آرام شمال مکزیک است.

عکسی از زمان ساخت بلندترین پل معلق جهان - پل بالوآرته بیسنتناریو مکزیک

این پل دارای چهار لین عبوری و 20 متر عرض عرشه است. وزن این پل توسط 152 کابل فولادی به دو برج پل (پایه نگهدارنده) انتقال میابد.

قسمت پایینی عرشه پل بیش از 390 متر از ته دره زیرین خود فاصله دارد. یعنی به میزان قابل ملاحظه ای بیش از ارتفاع برج ایفل پاریس. همچنین این مقدار در حدود 120 متر از رکورد قبلی یعنی پل میلائو بیشتر است. همچنین این پل طولانی ترین پل کابلی در شمال آمریکا است (بیش از 37 متر طولانی تر از پل John James Audubon در لوئیزیانا).

مشخصات بلندترین پل کابلی جهان و طولانی ترین پل کابلی در شمال آمریکا

تا ژانویه 2012 برای ساخت این پل بیش از 1500 کارگر و مهندس کار کرده اند. همچنین بیش از 12,000 تن فولاد  و 90,000 متر مکعب بتن استفاده شده است. درضمن  447,000 متر مکعب سنگ برای ساختن پی این پل استخراج شده است.

هزینه ساخت این پل تا به این لحظه در حدود 158 میلیون دلار آمریکا بوده است که از بودجه اولیه در نظر گرفته شده برای آن (118 میلیون دلار) به میزان قابل توجهی فراتر رفته سات.

تصویر شماتیک اندازه های پل کابلی بالوآرته بیسنتناریو مکزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *