10 طرح برتر بالکن

 استخر در بالکن - بالکن استخری

1-      بالکن استخری

معماران برجهای 37 طبقه ای بمبئی برای جذابتر کردن طرح خود ایده جالبی را بکار بردند, تبدیل بالکنها به استخرهای آکواریومی که با نام Aquaria Grande معروف شده اند. این طرح با همکاری معمار هنگ کنگی, James Law و یک شرکت معاملات املاکی هندی با نام Wadhwa Group بوجود آمده است. در این مجموعه 200 واحد آپارتمانی, 3 طبقه پارکینگ, یک ورزشگاه و یک سونا ایجاد خواهد شد.

بالکن زیرزمینی - برترین طرحهای بالکن

2-      بالکن زیرزمینی:

همه ما تا کلمه بالکن را میشنویم به قسمتهایی که از بالای ساختمان بیرون آمده اند فکر میکنیم. در حالیکه در خانه ای در ژاپن, Yukiharo Suzuki خانه ای را طراحی کرده است که دارای یک بالکن زیرزمینی به شکل تونل میباشد.

بالکن برج ویلیس (برج سیرز) - بالکن شیشه ای در ارتفاع

3-      بالکن برج ویلیس:

مالکان برج ویلیس (برج Sears) بالکنی را در در این آسمانخراش نصب کرده اند که تماما از شیشه ساخته شده و به مراجعه کنندگان اجازه میدهد در ارتفاع 1,353 فوتی زیر پای خود را ببینند! به گفته طراحان این بالکن, هدف از این طرح این بوده است که بازدیدکنندگان احساس کنند بر روی شهر شناورند!

بالکنهای خانه VM - جالبترین ایده های بالکن

4-      بالکنهای خانه VM:

خانه VM (VM House) دو ساختمان ساخته شده به شکل حروف V و M هستند. یکی از جالبترین ویژگیهای این ساختمانها, بالکنهای مثلثی شکل آنهاست که همانند تیغهای یک جوجه تیغی از ساختمان بیرون زده اند. البته جالب است بدانید زیبایی ظاهری تنها دلیل ایجاد این بالکنها نبوده بلکه دلیل اصلی ایجاد آنها بدین شکل, فراهم نمودن نور کافی برای طبقات زیرین بوده است. (یکی دیگر از ایده های جالب برای فراهم نمودن نور کافی را میتوان در ساختمانهایی در آمستردام پیدا نمود, برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.)

بالکنهای بلوکی - جالبترین بالکنهای دنیا

5-      بالکنهای بلوکی:

تیم معماری Ofis Arhitekti برنده یک طرح ملی برای طراحی دو ساختمان در سواحل اسلوونیایی Izola شدند که هر کدام از این ساختمانها دارای 30 واحد آپارتمانی – از سوئیتهای کوچک تا آپارتمانهای سه خوابه – هستند.

یکی از ایده های جالب در این طرح استفاده از بالکنهای بلوکی بود که با داشتن المانهای سازه ای خارجی, اجازه میدهد ساکنین در صورت تمایل از بالکنها به عنوان فضای بیشتر برای زندگی استفاده کنند. به دلیل کوچک بودن آپارتمانهای این مجموعه, استفاده از بالکنها به عنوان بخشی از فضای داخلی خانه بسیار کارآمد است.

بالکن فنجانی - ایده جالب بالکن برای تبلیغات

6-      بالکنهای فنجانی:

این بالکنها در واقع جنبه تبلیغاتی برای چای های شرکت Niimi دارند.

بالکن برای اتومبیل

7-      بالکنی برای اتومبیل:

معماران آلمانی, Manfred Dick و Johannes Kauka , در نظر دارند با این طرح به مالکان اجازه دهند اتومبیل خود را در داخل بالکنهای خود پارک کنند. شما با اتومبیل خود وارد آسانسور مخصوص شده و دکمه بالا را فشار میدهید, سپس به طبقه مورد نظر رفته و از آسانسور به داخل بالکن میروید و اتومبیل خود را پارک میکنید!

بالکنی برای خانه های هلندی

8-      بالکنی به شیوه تخت خوابهای پارچه ای آویزان:

گروه طراحی G10 طرح جالبی را برای بالکنهای قابل حمل خود انتخاب کرده است. این بالکنهای قابل حمل بصورت تخت خوابهای پارچه ای/توری آویزان است که معمولا بین دو درخت نصب میشوند.

این بالکنها مخصوص شهروندان آمستردامی (هلند) طراحی شده اند. دلیل این امر عدم وجود بالکن در بیشتر آپارتمانهای این شهر بوده که البته با این طرح شهروندان آمستردامی میتوانند در بالکنهای خود بخوابند, کار کنند, به مطالعه بپردازند و یا از نور خورشید لذت ببرند! البته گفتنی است برای امنیت بیشتر, این بالکنها به همراه یک بروشور شامل موارد امنیتی به فروش میرسند!

بالکنهای مجتمع مسکونی NOIDA

9-      بالکن پروژه مسکونی Noida:

Noida یک پروژه مسکونی است که با داشتن 80 برج بلند و میانه مرتبه به یک شهر کوچک تبدیل شده است. این برجها دور یک پارک و یک زمین گلف واقع شده اند و برخی از این برجها مجهز به بالکنهای استخری خواهند شد.

بالکن کشویی

10-   بالکنهای کشویی:

بالکنهای کشویی که با نام Bloomframe balcony به فروش میرسند, توسط معماران Hofman Dujardin طراحی شده اند. این طرح توانست برنده جایزه طراحی نقطه قرمز سال 2008 شود. این بالکنها که از شیشه, آلومینیوم و فولاد ساخته شده اند در زمانی که قصد استفاده از آنرا ندارید به یک پنجره ساده تبدیل میشوند!

بالکن برج دینامیکی دبی
بالکن برج دینامیکی دبی

امتیازی: بالکنهای برج دینامیکی که قبلا در سایت سیویلتکت معرفی شدند نیز در نوع خود جالب هستند و مطمئنا در این لیست جای دارند.

بالکنهایی که همانند مورد 10 (بالکن کشویی) تنها در زمانی که به آنها نیاز است ظاهر میشوند و سپس میتوانید آنرا جمع کنید!

به نظر شما کدام طرح جالبتر است؟!

10 دیدگاه در “10 طرح برتر بالکن”

  1. با سلام
    بالکن استخری جالب است
    عالي بود و متشكرم از تمام موضوعات اين سايت .

  2. اطلاعات جالب و به درد بخوری بود .
    واقعا عالی بود .
    به نظرم بالکن پارکینگ اتومبیل خیلی جالب بود .

  3. ببخشید قصد بی احترامی ندارم یه ضرب المثلی هست که میگه “خرو میبرن پای بار یا بارو پای خر؟” نقل این بالکن برای اتومبیل شده.

  4. سلام
    بالکن های استخری جالت است اما چطور متوان ان همه وزن آب را در ان جا نگه داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *