زیباترین خط افق های جهان (سری 2)

 سری اول مقاله ” زیباترین خط افق های جهان ” را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.

5- سنگاپور – سنگاپور:

خط افق سنگاپور - آسمانخراشهای سنگاپور

سنگاپور را میتوان بهترین نمونه برنامه ریزی و توسعه شهری در جهان دانست. سنگاپور شبیه ماکت معماری است که به واقعیت تبدیل شده است. با توجه به محدودیت کنترل ترافیک هوایی در این شهر سازه ها نمیتوانند بلندتر از 280 متر باشند. که این قانون باعث شده در این شهر ساختمانهای زیادی با ارتفاع تقریبا نزدیک به هم ساخته شوند. در حال حاضر در این شهر 11 آسمانخراش با ارتفاع بیش از 200 متر وجود دارد که 3 مورد از آنها دقیقا 280 متر هستند. جالب است بدانید بیشتر ساختمانهای سنگاپور به رنگهای روشن بوده و با توجه به آب و هوای معتدل و فضاهای سبز موجود تصاویری که از این شهر منتشر میشوند همگی زیبایی خاصی دارند. برای مشاهده برخی از آسمانخراشهای سنگاپور اینجا کلیک نمایید.

 

4- شانگهای – چین:

خط افق شانگهای - آسمانخراشهای شانگهای

شانگهای بزرگترین و پیشرفته ترین شهر چین است. این شهر با تبدیل شدن به مرکز اقتصادی جهان, پیشرفت روزافزونی دارد. به زودی و در آینده ای نزدیک با ساخته شدن آسمانخراشهای برنامه ریزی شده, شاهد تبدیل شدن شانگهای به بزرگترین و زیباترین موزه معماری آسمانخراشها خواهیم شد. در حال حاضر در شانگهای 28 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر وجود دارد که 2 مورد از آنها ارتفاعی بیش از 400 متر دارند. یکی از معروف ترین سازه های شانگهای برج تلویزیونی مروارید شرقی (Oriental Pearl TV Tower) با ارتفاعی برابر 468 متر است. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای شانگهای اینجا کلیک نمایید.

3- شیکاگو – آمریکا:

خط افق شیکاگو - آسمانخراشهای شیکاگو

شیکاگو مهد آسمانخراشهای مدرن و ساختمانهای بلند است. اولین ساختمان بلند مرتبه فولادی جهان در سال 1885 در شیکاگو ساخته شد (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید). این ساختمان گرچه بلندترین در جهان نبود اما اولین ساختمانی بود که به شیوه امروزی آسمانخراشهای بلندمرتبه ساخته شد و راه را برای پیشرفت ساختمانسازی باز کرد. در حال حاضر شیکاگو 20 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر دارد که 3 مورد از آنها جزو 20 بلندترین ساختمانهای جهان هستند. معروفترین ساختمانهایی که در خط افق شیکاگو دیده میشوند برج ویلیس با ارتفاع 442 متر, برج AON Center با ارتفاع 346 متر و برج John Hancock Center با ارتفاع 344 متر هستند. همچنین برج 423 متری بین المللی ترامپ نیز در این شهر است. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای شیکاگو اینجا کلیک نمایید.

2- نیویورک – آمریکا:

خط افق نیویورک - آسمانخراشهای نیویورک

نیویورک یکی از معروفترین, پرتراکم ترین و گوناگون ترین خط افقهای جهان را دارد. اگر دقت کرده باشید در اکثر فیلمهای معروف که شخصیتی در آن مهندس معمار یا عمران است حداقل یک صحنه از خط افق شهر نیویورک, مخصوصا ساختمان امپایر استیت, دیده میشود. این موضوع باعث شده است نیویورک شناخته شده ترین خط افق را در جهان داشته باشد. خیلی از افراد شهر نیویورک را موزه عظیم سبکهای مختلف ساختمانی میدانند. در حال حاضر نیویورک 48 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر دارد که این تعداد بیشترین سازه بلندمرتبه (بالای 200 متر) در یک شهر در جهان است!

جالب است بدانید چهار بلندترین آسمانخراشهای نیویورک همگی در اوایل دهه 1930 ساخته شده اند. دورانی که رقابت برای ساخت بلندترین آسمانخراش جهان بسیار تنگاتنگ بود و در آخر, ساختمان امپایر استیت توانست از رقیبان خود – که یکی از آنها ساختمان کرایسلر بود – پیشی بگیرد.

این شهر همچنین خانه برجهای دوقلوی تجارت جهانی بود که در سال 2001 بر اثر برخورد هواپیما تخریب شدند. نمادهای شهر نیویورک بسیار زیاد هستند اما معروف ترین آنها ساختمان امپایر استیت و مجسمه آزادی (Statue of Liberty)  است. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای نیویورک اینجا کلیک نمایید.

1- هنگ کنگ – چین:

خط افق هنگ کنگ - آسمانخراشهای هنگ کنگ

به نظر شخصی من شهر هنگ کنگ جالبترین خط افق را در جهان دارد! هنگ کنگ دارای 43 سازه با ارتفاع بیش از 200 متر است که 30 مورد از آنها پس از سال 2000 ساخته شده اند. این موضوع باعث شده خط افق هنگ کنگ بسیار مدرن و پیشرفته باشد. همچنین 4 آسمانخراش هنگ کنگ جزو 20 بلندترین سازه های جهان هستند. طبق سایتهای معماری جهانی هنگ کنگ رتبه بلندترین شهر جهان (با توجه به تعداد و میانگین ارتفاع آسمانخراشهایش) دارد. نه تنها بلندی آسمانخراشها در این شهر حیرت آور است بلکه سبک معماری آنها نیز منحصر به فرد میباشد. در هنگ کنگ برخلاف دیگر شهرها که اکثرا دارای آسمانخراشهای بلوکی بلندمرتبه هستند, برجهایی با سبک معماری پست مدرن و منحصر به فرد دیده میشود. قرار گرفتن در کنار آب و محاصره شدن با سلسله کوه ها از دیگر ویژگهای هنگ کنگ است که زیبایی خط افق آنرا دو چندان میکند. معروفترین برجهای خط افق هنگ کنگ برج مرکز تجارت بین المللی با ارتفاع 484 متر و برج آی اف سی 2 (مرکز بین المللی امور مالی هنگ کنگ) با ارتفاع 415 متر هستند. برای مشاهده دیگر آسمانخراشهای هنگ کنگ اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *