عجیب ترین و جالبترین طرح های معماری هتل (سری 1)

طرح های جالب هتل

مطمئنا تجربه اقامت در هتلی که در کف دریا یا بر روی لبه صخره های دور افتاده قرار دارد, تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. در این سری از مقالات هتلهایی را به شما معرفی میکنیم که مطمئنا تا سالهای زیادی تنها در حد طرح باقی میمانند اما جالب است بدانید برنامه ریزی برای ساخت برخی از آنها صورت گرفته است.

 

خلیج ماه کامل – آذربایجان:

Full Moon Bay, Azerbaijan - هتل خلیج ماه کامل آذربایجان

این هتل شگفت انگیز که توسط معماران موسسه Heerim طراحی شده است میزان کمی از فیلم جنگ ستارگان و میزان زیادی از ماه الهام گرفته است! این هتل به همراه هتل دیگری با نام هتل حلال ماه برای پایتخت آذربایجان – باکو – طراحی شده  اند که در تصویر بالا هر دوی این هتلها را مشاهده میکنید. اینطور که معلوم است با طرحهای عجیب و رکوردشکن همچون این دو هتل و طرح بلندترین آسمانخراش جهان, شهر باکو آذربایجان در آینده ای نه چندان دور از دبی که هم اکنون به سرزمین عجایب معماری معروف است پیشی خواهد گرفت.

برج Graft:

برج قلمه (Graft) - The Graft Tower

این تصویری که در بالا میبینید از یک فیلم تخیلی نیست! بلکه این تصویر هتل سازگار با محیط زیست – برج Graft – است که علاوه بر این کاربری به عنوان یک مزرعه عمودی نیز عمل میکند.

این هتل برج توسط Diego Taccioli – Sizhe Chen و Tyler Wallace طراحی شده است. نکته جالب توجه درباره این هتل این است که میتواند در مزرعه عمودی خود غذا, آب و انرژی مورد نیاز ساکنین خود را تامین کند. این طرح برای سان خوزه پرتوریکو ارائه شده است و به عنوان یک هتل گردشگری سازگار با محیط زیست طراحی شده است که با رشد فیبرهای قلمه ای به دور قاب سازه ای خود یک سازه زنده خواهد بود.

اتاقهای این هتل همانند تخم مرغهایی که در داخل یک تور قرار گرفته اند طراحی شده اند.

هتل کروی ساخته شده در لبه صخره:

Hotel Sphere on a Cliffside - هتل کروی در لبه صخره - عجیب ترین هتلهای جهان

Milla Rezanova طراح این هتل کروی در نظر داشته طرحش بصورتی باشد که گویا این هتل از دل صخره بیرون آمده است و در نگاه اول شاید بیننده را به این فکر فرو ببرد که ممکن است این هتل از لبه صخره به داخل اقیانوس بیفتد!

دلیل اینکه طرح این هتل کروی انتخاب شده است ایجاد منظره های غیر موازی به اقیانوس بوده است. این طرح پروپوزال برای شهر عجایب معماری – دبی – انتخاب شده است که در صورتی که ساخته شود 300 متر از جزایر مصنوعی دبی فاصله خواهد داشت.

هتل زیر دریایی Poseidon:

هتل زیر دریایی خدای دریا (Poseidon) - هتل زیر دریا - Poseidon Undersea Resort

این پروژه  که در ابتدا قرار بود در سال 2009 افتتاح شود در حال حاضر وضعیت نامشخصی دارد. اگر تصمیم به تکمیل این پروژه گرفته شود مطمئنا تا چندین سال آینده افتتاح نخواهد شد اما احتمال زیادی وجود دارد که این پروژه کلا کنسل شود. در هر صورت کانسپت این طرح بسیار جالب است: فرض کنید شما در داخل اتاق خود در کف دریا و زیر 40 فوت آب باشید! در این طرح 24 سوئیت, یک آپارتمان لوکس و 48 اتاق کوچک در نظر گرفته شده است که به مهمانان اجازه میدهد نمایی شگفت انگیز از زیر دریا در آبهای شفاف فیجی داشته باشند. تخمین زده شده است که یک اقامت 7 روزه در داخل اتاقهای ساده این هتل در صورت تکمیل شدن, حداقل 30,000 دلار هزینه خواهد داشت. البته مطمئنا هزینه اقامت در آپارتمان لوکس این هتل هزینه ای چند برابر این رقم را خواهد داشت!

سری 2 این مقاله را میتوانید از اینجا مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *