سازه های پرنده در آینده!

پرواز با hydrogenase - کشتی هوایی با سوخت هیدروژنی

معمار بلژیکی – Vincent Callebaut – به تازگی یک سیستم حمل و نقل را طراحی کرده است که انرژی مورد نیاز خود را برای جابجایی از خزه ها و جلبکهای دریایی بدست می آورد.

این سیستم حمل و نقل که در واقع نوعی کشتی هوایی است Hydrogenase نام دارد. طراح این پروژه پیشبینی کرده است که تا سال 2030 مزرعه هایی در اقیانوسها خواهد بود که با تولید سوختهای زیست محیطی از جلبکهای دریایی, بتوانند حتی به عنوان جایگزینی برای هواپیماها در مسافتهای کوتاه باشند.

پرواز در آینده با پروپوزال جدید معمار و طراح بلژیکی - هیدروژناس

هیدروژنیس (Hydrogenase) 100% مستقل بوده و بدون نیاز به هرگونه امکانات خارجی قادر به فعالیت است.

طبق گفته طراح این پروژه, در چندین سال آینده با توجه به کاهش منابع نفتی و سوختهای فسیلی, استخراج آنها به شدت کاهش می یابد که این موضوع باعث گرانی بیش از اندازه سوختهای فسیلی میشود. به همین دلیل بشر برای تامین انرژی و علی الخصوص برای جابجایی نیازمند جایگزینی سوختهای فسیلی است. این موضوع چندین سال است که مطرح شده است و در حال حاضر بهترین راه حل استفاده از سوختهای زیست محیطی است. سوختهایی که قادر به تولید انرژی مورد نیاز بشر هستند اما نه تنها باعث خارج شدن گاز CO2 نمیشوند بلکه در این مورد (Hydrogenase) حتی باعث جذب کربن دی اکسید از هوا نیز میشود. سوختهایی که در دور افتاده ترین شرایط محیطی قابل تولید و استفاده باشند.

در اواخر دهه 90 میلادی کشف شد جلبکهای دریایی قادرند با یک فتوسنتز کلاسیک از آب به هیدروژن برسند. در این طرح هیدروژن تولید شده از جلبکهای دریایی به عنوان سوخت مورد نیاز برای جابجایی کشتی هوایی مورد استفاده قرار میگیرد.

طبق تحقیقات صورت گرفته یک مزرعه یک هکتاری از جلبکهای دریایی قادر است تا 120 برابر بیشتر انرژی تولید کند تا مزرعه ای مشابه از سویا یا آفتابگردان.

فضای داخل یک Hydrogenase - حمل و نقل در آینده

معمار این طرح میگوید Hydrogenase میتواند حتی به عنوان یک سالن سینما, یک هتل, نمایشگاه و … که در هوا معلق است نیز عمل کند.

البته اگر شما با مطالب سیویلتکت همراه بوده اید حتما دارید به این فکر میکنید که این طرح برای شما بسیار آشنا است! زیرا این طرح بسیار شبیه به طرح برج گل شکفته شده است که چندین ماه قبل در سیویلتکت معرفی شد.

4 دیدگاه در “سازه های پرنده در آینده!”

  1. قبل از اینکه مقاله رو باز کنم که بخونم همون عکس اول رو که دیدم یاد همین برج گل شکفته شده افتادم! داشتم به این فکر میکردم که چقدر شبیه اونه که دیدم پایینش شما هم همین رو نوشتین!
    مرسی جالب بود ولی فک نکنم به عمر ما قد بده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *