کوچکترین پل بین المللی جهان بین آمریکا و کانادا ؟

رد شایعه کوچکترین پل دنیا بین آمریکا و کانادا

مدتی است شایعه ای مبنی بر قرار گرفتن کوچکترین پل بین المللی دنیا بین دو کشور آمریکا و کانادا در گوشه کنار برخی سایتها مشاهده میشود. این شایعه بدین شرح است:
کوچکترین پل بین المللی دنیا که بین آمریکا و کانادا قرار دارد, طولش تنها 32 فوت (9.75 متر) میباشد. این پل بین دو جزیره در منطقه ای با نام 1000 جزیره بر روی رودخانه Saint Lawrence قرار دارد.

رد شایعه کوچکترین پل دنیا بین آمریکا و کانادا

اما این موضوع تنها یک شایعه برای جذب توریست در ناحیه مذکور توسط تورهای گردشگری منطقه است. در واقع طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شایعه از برخی راهنماهای تورهای قایقرانی که در این منطقه فعال بودند شروع شده است.

پل جزیره Zavikon

اما چیزی که باعث فراگیرتر شدن این شایعه است, وجود پرچم آمریکا در یک سمت و پرچم کانادا در سمت دیگر این پل است. با این وجود این پرچمها تنها به نشان دوستی بین دو کشور بر روی پل نقاشی شده اند.

شایعه پل بین آمریکا و کانادا

و اما ماجرای این پل چیست؟

دو سمت این پل در واقع یک جزیره محسوب میشوند که نام آن جزیره Zavikon است. این جزیره متعلق به کانادا بوده و در نتیجه هر دو سمت این پل خاک کانادا محسوب میشود. اما شایعه اینکه یک سمت آن آمریکا و سمت دیگر آن کانادا است به اواخر قرن 19ام میلادی برمیگردد که بر روی جزیره سمت چپی پرچم آمریکا و بر روی جزیره سمت راستی پرچم کانادا قرار داده شد تا دوستی این دو کشور و ارتباط تنگاتنگ آنها بدین وسیله نمایش داده شود.

کارت پستالی از سال 1910 میلادی

در واقع حدودا دو سوم جزیره های منطقه 1000 جزیره متعلق به کانادا بوده و باقی آنها متعلق به آمریکا هستند. برای مشاهده این پل در نقشه گوگل لطفا اینجا کلیک کنید.

نقشه گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *