بازدید سیویلتکتی از برج کج پیزا

برج کج پیزا در ایتالیا

برج پیزا که یکی از معروفترین نمادهای کشور ایتالیا است, در شهر پیزا (Pisa) واقع شده است. فاصله این شهر از فلورانس  (Firenze در زبان ایتالیایی و Florence در زبان انگلیسی) تقریبا یک ساعت با قطار است. شهر پیزا دارای دو ایستگاه مرکزی حمل و نقل عمومی است, یکی به عنوان ایستگاه اصلی که تمامی قطارهای بین شهری به آن میروند و دیگری ایستگاه کوچکتری که مخصوص قطارها و اتوبوسهای شهری است. به همین دلیل اگر از فلورانس به پیزا بروید, در ایستگاه مرکزی بزرگتر به نام Pisa Centrale باید پیاده شوید که تا خود برج پیزا بین 20 تا 30 دقیقه پیاده روی دارد. اگر از کوچه پس کوچه های اطراف برج پیزا عبور کنید, محوطه هایی قدیمی, عبورگاههایی باریک و البته جذاب از لحاظ معماری میتواند شما را مجذوب خود کند. خصوصا اگر به عکاسی علاقه داشته باشید. اما در مجموع مدت زیادی برای بازدید از شهر پیزا لازم نبوده و بیشتر توریستها تنها برای بازدید از محوطه خود برج پیزا به این شهر می آیند.

برج کج پیزا در ایتالیا - The Leaning Tower of Pisa

پس از رسیدن به برج پیزا شاید اولین چیزی که توجه تان را جذب کند, کوچکتر بودن این برج از آنچه انتظار داشتید باشد! این موضوعی است که بسیاری از توریستها درباره آن صحبت میکردند. در محوطه برج که با نام Piazza del Dumo معروف است, دو سازه معروف دیگر نیز وجود دارند: کلیسای جامع (Cathedral) و تعمیدگاه (Baptistry) که البته هر دوی آنها از برج پیزا قدیمی تر هستند.

تعمیدگاه کنار برج پیزا

کلیسای جامع در کنار برج پیزا

یکی از جالبترین صحنه هایی که با آن روبرو خواهید شد شاید تلاش افراد برای گرفتن عکس پرسپکتیو در حال هل دادن یا نگه داشتن برج پیزا است! طوری که همزمان افراد بسیار زیادی را خواهید دید دستان خود را همانند زامبی ها بالا گرفته و منتظر گرفتن عکس خاطر انگیز خود با این برج زیبا هستند.

ورودی کلیسای جامع واقع در Piazza del Dumo

در ابتدا ورود به محوطه چمن سبز روبه روی برج آزاد بوده اما گویا مدتها است که با حصارهایی از ورود افراد به چمنها جلوگیری میکنند.

برای ورود به داخل برج باید بلیط آنرا از جایگاه مخصوص به قیمت 9 یورو برای هر فرد تهیه نمایید. با توجه به فضای محدود در داخل برج, شاید لازم باشد مدتی در صف منتظر بمانید تا تعدادی از افراد از آن خارج شوند و گروه جدید اجازه ورود پیدا کنند.

سنگهای ساییده شده به بالای برج پیزا

در داخل برج حدودا 300 پله در یک راه پله های باریک وجود دارد که شما را به بالای برج هدایت میکند. اثر فرسایش سنگهای پله ها بر اثر تعداد زیاد رفت و آمدها به وضوح دیده میشود. هفت طبقه برای بازدید از بالای برج به محوطه بیرون وجود دارد که البته تنها در طبقه بالا شما نمای 360 درجه دارید.

نمای شهر پیزا از بالای برج پیزا

نمای تعمیدگاه و کلیسای جامع از بالای برج پیزا

این هم عکس پرسپکتیویه (!) من با این برج منحصر به فرد

بازدید از برج پیزا ایتالیا

اطلاعات کامل درباره برج پیزا را میتوانید در مطلبی که مدتها قبل در سیویلتکت منتشر شد از اینجا بخوانید. 

یک دیدگاه در “بازدید سیویلتکتی از برج کج پیزا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *