بتن ساخته شده از فیبرهای استیل

داکتال چیست؟
چند سال قبل در 2006 محققان در دانشگاه ایالتی آیووا نوع جدیدی از بتن را گسترش دادند که از بتن معمولی بسیار قوی تر بوده و قابلیت تحمل 595000 پوند – وزنی معادل 7 کامیون – را دارد.
این نوع بتن استحکام یافته به سازه ها مخصوصا پلها امکان تحمل بار بیشتر و پایداری بیشتر میدهد. البته باید دانست قیمت بتن داکتال تقریبا 10 برابر بتن معمولی است اما با توجه به استحکام آن و این موضوع که عملا نشت ناپذیر است باعث میشود سازه ها طول عمر بیشتری داشته باشند.
محققان برای آزمایش بار قابل تحمل این بتن یک تیر 71 فوتی از آن ساختند و فشار هیدرولیکی که با گذر زمان افزایش می یافت را بر روی آن وارد کردند که در نهایت با فشار 595000 پوند با صدای بسیار زیادی شکسته شد.
این بتن جدید از ماسه – سیمان – آب و فیبرهای استیل ساخته شده است.

داکتال چیست؟چند سال قبل در 2006 محققان در دانشگاه ایالتی آیووا نوع جدیدی از بتن را گسترش دادند که از بتن معمولی بسیار قوی تر بوده و قابلیت تحمل 595000 پوند – وزنی معادل 7 کامیون – را دارد.این نوع بتن استحکام یافته به سازه ها مخصوصا پلها امکان تحمل بار بیشتر و پایداری بیشتر میدهد. البته باید دانست قیمت بتن داکتال تقریبا 10 برابر بتن معمولی است اما با توجه به استحکام آن و این موضوع که عملا نشت ناپذیر است باعث میشود سازه ها طول عمر بیشتری داشته باشند.محققان برای آزمایش بار قابل تحمل این بتن یک تیر 71 فوتی از آن ساختند و فشار هیدرولیکی که با گذر زمان افزایش می یافت را بر روی آن وارد کردند که در نهایت با فشار 595000 پوند با صدای بسیار زیادی شکسته شد.این بتن جدید از ماسه – سیمان – آب و فیبرهای استیل ساخته شده است.

3 دیدگاه در “بتن ساخته شده از فیبرهای استیل”

  1. سلام. معمولا مقاومت بتن با واحد فشار سنجیده میشود و نه با واحد نیرو. پوند واحد نیرو است و اینکه تیر مورد نظر زیر بار 595000 پوند شکسته شده به تنهایی نمی تواند معرف خوبی برای مقاومت بتن باشد. باید دید که این تیر چه ابعادی داشته و یا باید دید که تنش تسلیم ان چقدر بوده است. با تشکر

  2. چقدر مصالح ساختمانی پیشرفت کردن مثل قدیم نیست که باس از اجر استفاده میکردی فقط تنوع محصول بالاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *