داربستهای ترسناک: برخی از خطرناکترین موقعیتهای ساخت و ساز

استفاده از داربست تقریبا در همه پروژه های ساختمانی رایج است. چه پروژه ساخت یک سازه جدید باشد و چه پروژه بازسازی باشد. خوشبختانه برای استفاده از داربست قوانینی موجود است که با رعایت این قوانین امنیت جانی کارگران تامین میشود. اما متاسفانه در برخی از کشورها این قوانین به درستی رعایت نمیشود.

داربستهای خطرناک - ترسناکترین داربستهای جهان

برخی افراد تمایل دارند همه کار را خودشان انجام دهند! در برخی موارد این موضوع خوب است اما در مورد ساخت و نصب داربست اصلا توصیه نمیشود!

داربستهای خانگی!

 

مدتی پیش در سیویلتکت داربستهای ساخته شده از بامبو معرفی شدند. با وجود قدرت زیاد چوبهای بامبو اما به دلیل اینکه این داربستها معمولا با دقت ناکافی به یکدیگر متصل میشوند میتواند باعث رخ دادن حادثه های ناگواری شود.

 

داربستهای بلند بامبو

 

در برخی پروژه های عظیم و نامتعارف, برای اینکه کارگران بتوانند به تمامی نقاط دسترسی داشته باشند شبکه های داربستی بسیار پیچیده و درهمی نصب میشود. که این موضوع میتواند با ریسک جانی بالایی همراه باشد.

 

شبکه های داربستی پیچیده - داربستهای خطرآفرین

 

در برخی کشورها, داربستها بیشتر به نردبانهای پهن شبیه هستند تا آنچه به عنوان شبکه های داربستی میشناسیم.

داربستهای نردبانی

 

 

 

اگر از ارتفاع میترسید, اگر با مشاهده زمین از بالای ارتفاع سرتان گیج میرود, پس خدا رو شکر کنید که جای کارگرهای تصاویر بالا نیستید!

داربستهای مرتفع

 

 

 

وقتی مالکان خانه تصمیم میگیرند عملیات ساختمانی را خودشان اداره کنند شاهد نصب داربستهای ” ارزان قیمت ” هستیم. چیزی که این مالکان به عنوان داربست به آن نگاه میکنند در واقع چند قطعه چوب است که با میخ به یکدیگر وصل شده اند. مطمئنا با ریزش این داربستها و سقوط افراد دیگر نمیتوان به آنها به عنوان داربست ارزان قیمت نگاه کرد زیرا قیمت جان افراد بسیار گرانبهاتر از این است که بخواهیم ریسک کنیم.

داربستهای ارزان ناامن - داربستهای غیر حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *